כסף וצרכנות

רשתות המזון חוגגות ומעלות מחירים, בעוד רשתות השיווק צונחות

בזמן שרשתות המזון מעלות מחירים, רשתות השיווק חוות ירידה בפדיון. כך על פי נתונים ראשוניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחציון הראשון של השנה
מערכת ice | 
הסל הזול לחג (צילום אילוסטרציה)

בשלושת החודשים ינואר - מרץ 2022 חלה ירידה של 1.8% בסך כל פדיון רשתות השיווק, נתונים שמעידים על מגמת ירידה בחצי השנה האחרונה, לאחר ירידה של 1.5% בשלושת החודשים אוקטובר - דצמבר 2021, כך על פי נתונים ראשונים שפרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הנתונים מגעים במקביל לעלייה במחירי רשתות המזון, כאשר בחודשים המקבלים של 2022 חלה עלייה של 1.7% בפדיון של רשתות המזון, לעומת ירידה של 1.0% (במחירים קבועים) בחודשים אוקטובר - דצמבר 2021.
 



נתוני הפדיון ברשתות כוללים רשתות המתמחות במזון ורשתות המתמחות במוצרים אחרים, כגון: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל גם מכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

בלמ"ס מסבירים כי השינויים בערך המכירות ברשתות לא בהכרח משקפים את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כשלדבריהם, יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות. לדוגמה, מציינים בלמ"ס פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

צילום מסך: דו"ח הלמ"ס

ככלל, הנתונים משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף, ושלושת אומדני המגמה האחרונים עשויים להשתנות במידה ניכרת.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה