כסף וצרכנות

נשים מרוויחות אלפי שקלים פחות: המקצוע הכי לא שוויוני

משרד האוצר פרסם דו"ח מקיף אודות פערי השכר בין גברים לנשים במגזר הציבור, המציג פער של כ-80% ויותר מ-3000 שקלים בממוצע: אלו המקצועות בהן נשים מרווחיות הרבה פחות
מערכת ice |  4
פערי שכר מגדריים (צילום freepik)

הממונה על השכר במשרדי הממשלה ומשרד האוצר פרסמו אתמול (שלישי) דו"ח שנתי בנוגע לפערי שכר בין גברים לנשים במגזר הציבורי ב-2021. פערי השכר  הצטמצמו לאורך העשור האחרון, אך בעקבות התפרצות מגפת הקורונה לראשונה זה עשור נראית ירידה קלה במגמת צמצום, וכלל נמנים פערים של עשרות אחוזים.
 


דוברות שרים ואקדמיות במגזר הציבורי סובלות מהפערים המגדריים הגבוהים ביותר שעומדים על כ-21%. אחריהם נמצאות נשים בתפקידי ניהול שמשתכרות בממוצע 18% פחות מגברים. אצל עובדי הוראה בתפקידי מטה, נרשם פער של 16%. סנגורים ציבורים רושמים 0 אחד יותר בתלוש המשכורות מאשר סנגוריות (פער של 10%), אצל משפטנים נרשם פער של 7% ואצל פרקליטים 3%.


לצד הרשימה הארוכה שהבאנו רק את חלקה, בשלוש מקצועות נרשמו פערים לטובת נשים. קלדניות שופטים מקבלות 18% מקלדנים, יועצות משפטיות שלהן חוזים מיוחדים מקבלות 3 % יותר מגברים, כך באופן מפתיע גם אצל מנכ"ליות  נרשם פער מגדרי של אחוז אחד לטובת הנשים.


הפערים מיוחסים לשתי סיבות מרכזיות: סוג המקצוע והעובדה שיש פחות נשים בתפקידים בכירים, שעות עבודה פחותות יותר. כך לדוגמה, רוב התפקידים הבכירים במשרדי הממשלה עדיין מאוישים על ידי גברים. בפרט, רק  ממשרות המנכ"ל מאוישות על ידי נשים. כמו כן על פי נתונים, נכון ל-2019 נשים עבדו 6.5 שעות נוספות פחות מגברים בממוצע לחודש.

בחישוב כללי נשים במגזר הציבורי מרוויחות כ-83% פחות בממוצע משכר הגברים, המהווים פער של כ-3,271 שקלים. עיקר הפער בשכר בין גברים לנשים במשרדי הממשלה נובע מפער בשכר היסוד ומפער בהכנסה מעבודה נוספת. 
 

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    במדינות שיש אישור לבתי בושת הנשים אוכלות את הגברים בלי (ל"ת)
    יונתן קפרסון 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לשבור מיתוס של שקרנים
    עידן שדה 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוקיי, הפער השיוויוני הוא שקר אחד גדול כחלק מהנרטיב של האישה המקופחת. נשים מגיעות בסוף לעבודה עובדות ומגלות שהיה עדיף להן לסתום ולהישאר בבית כעקרת בית. גברים עובדים בעבודות יותר קשות. יותר שעות. וגם פיטרתם את כל הגברים והחלפתם אותם בנשים ועכשיו נשים מתלוננות שנגמרו הגברים העשירים לצאת סליחה לנצל אותם. אבל יודעים מה? בואו נעשה שיוויון. מוכנות? כל הגברים שעובדים במשאית זבל, ריתוך, סבלות, והעבודות הכי קשות. בואו נתפטר, וניתן לנשים את השיוויון שלהם. אה זה לא, פתאום מאישה חזקה הפכת לקורבן חלש של הפטריארכיה נכון? נשים דוחות בא כבר להקיא ממכן. גברים כבר לא סובלים אתכן, ובטח את הטירלול הפרוגרסיבי. כמו בהיסטוריה שמדינות נתנו שיוויון לנשים ובסוף זה גרם למותן של אותן מדינות. איזה שיוויון שיש לכן הכל כבר ופריבילגיה יותר מגברים? תן לנשים שיוויון והן הופכות למשעבד שלך. סוקראטס
    סגור
  • 2.
    אולי תמצאו מישהו שיודע חשבון?
    זה שיודע לספור 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פער של 21% הפך בכתבה באורח פלא לפער של 80% (רמז, אחוזים זה לא כמו כפל. אי אפשר סתם להפוך). על פער של 10% נאמר שהגברים "רושמים עוד אפס במשכורת" (אם הם היו אכן רושמים עוד אפס במשכורת זה היה פער של פי 10, או 1,000%, לא 10%). אלה טעויות במתמטיקה של כיתה ו'. מי כותב באייס? ילדים בגן חובה? זה חוקי בכלל להעסיק אותם?
    סגור
  • 1.
    בלבול מוח
    גיא 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכתבה רושמת במפורש שנשים עובדות פחות שעות מגברים בממוצע. אז איך לא יהיה פער בשכר?? כמו כן, לא ייתכן שיש פער של 83% כמו שמצויין בכתבה. העיקר הכותרת מפוצצת.
    סגור