כסף וצרכנות

רשת הסופרמרקטים מכריזה על מהפך: זה השינוי שהשיקה

רשת הסופרמרקטים הגדולה בארצות הברית משיקה קונספט כלבו חדש לחנויות שלה במטרה למשוך את קהל הלקוחות דרך תחום האופנה כולל שיתופי פעולה עם מותגים פופולאריים
מערכת ice | 
קניות בסופרמרקט (צילום freepik)
ה-SuperCenter המחודש של Walmart, הממוקם רק 16 מייל מהמטה שלה בצפון מערב ארקנסו, משקף את השאיפות של הקמעונאי לגרום ליותר לקוחות לפנות לחנויות ולאתר שלה כדי למלא את הארונות והסלון שלהם, יחד עם המקררים שלהם.
לפי דיווח של ה-CNBC, זהו הדגם החדש של הקמעונאי, והוא יתפשט בקרוב ברחבי ארה"ב. וולמארט מתכננת לפתוח 30 חנויות נוספות שעוצבו מחדש עד סוף ינואר ומאות נוספות בשנת הכספים הבאה, אמר סמנכ"ל הסחורה צ'רלס רדפילד.
לדבריו, המיקומים ישתנו מעט ויהיו מרכיבים שונים של חנות הפיילוט. הם ישמשו לבדיקה וללמוד לפני שוולמארט תפיץ את המראה בצורה רחבה יותר, הוא אמר.
וולמארט היא קמעונאית המזון הגדולה ביותר בארה"ב לפי הכנסות, אבל היא רוצה להגדיל את המכירות של פריטים עם רווחים גבוהים יותר כמו ביגוד. במהלך חמש השנים האחרונות, הקמעונאית השיקה מותגים חדשים ויצר שותפויות עם חברות כמו Reebok, Gap ו-Justice כדי להרחיב את ההיצע שלה בקטגוריות הלבשה, בית ושאר קטגוריות שיקול דעת. מותגים אלה הגיעו לעתים קרובות עם נקודת מחיר גבוהה יותר והתמקדות בסטייל. רבים מתרחבים ליותר מחנויות הקופסאות הגדולות של Walmart.
האסטרטגיה של הקמעונאי קיבלה דחיפות רבה יותר, לאחר שרווחי וולמארט ברבעון הראשון איכזבו את וול סטריט בחודש שעבר וקיצצו את ציפיות הרווח. תמהיל הסחורה של Walmart בתקופה תרם להחמצת הרווחים שלה. מכיוון שלקוחות הוציאו יותר על מצרכים ודלק בגלל אינפלציה, חלקם החליטו לא לקנות פריטים אחרים, רווחיים יותר כמו ביגוד וטלוויזיות - עצם הרכישות שנוטות להעלות את הרווחים.
נסיגה בהוצאות לפי שיקול דעת פוגעת בקמעונאים באופן כללי, במיוחד כאשר החברות עברו תקופה לפני שנה כאשר לקונים היו דולרים נוספים מהמחאות תמריצים. עבור Walmart, המכירות של סחורה כללית בארה"ב ירדו ברבעון הראשון, ומשכו פחות דולרים מהתקופה המקבילה אשתקד, גם כאשר המכירות נטו בארה"ב עלו ל-96.9 מיליארד דולר, לפי המסמכים של Walmart.
כדי להחמיר את הצרות, קמעונאים - כולל Target, Kohl's ו-American Eagle Outfitters - צברו מלאי עודף, כאשר הצרכנים דוחים כמה פריטי מגיפה פופולריים, צופים בתקציב ומחליטים לבזבז על נסיעות או אוכל במקום סחורות.
וולמארט דיווחה כי יש לה גם עודפי סחורה, כאשר רמות המלאי עלו בכ-33% לעומת שנה קודם לכן. מנכ"ל ארה"ב, ג'ון פורנר, אמר בשבוע שעבר ביום משקיע כי ייקח "כמה רבעונים" כדי לחזור למקום שבו הקמעונאי רוצה להיות. הוא העריך שכ-20% מהעודף הזה הוא סחורה שהחברה הייתה רוצה "רק לאחל". החברה סירבה להגיב יותר על האסטרטגיה שלה למכור דרך הסחורה שלה, לאחר ש-Target שיתפה את תוכניות המלאי האגרסיביות שלה.
כ-32% מהמכירות הנטו של Walmart בארה"ב הגיעו מסחורה כללית בשנים האחרונות, על פי מסמכי החברה. זה ירד ל-28% ברבעון האחרון. ב-Target, 54% מהמכירות מגיעות מסחורה כללית, לפי הדו"ח השנתי האחרון שלה.
יש הזדמנות גדולה לוולמארט אם היא תוכל להשתמש בתדירות של קניות מצרכים בחנויות ובפופולריות של אפשרויות מקוונות כמו איסוף משולש כדי להעלות את מכירות הסחורה הכלליות, אמר רובי אומס, אנליסט קמעונאי של בנק אוף אמריקה.
בנוסף, הוא אמר, מחירים זוחלים עשויים לעודד קונה חדש או נדיר של Walmart לתת הזדמנות למבצע.
"כולם מנהלים סוג של אינפלציה", אמר אומס. "יהיו קבוצות של אנשים שימצאו את עצמם ב-Walmart שבדרך כלל לא היו - כך שהם עשויים לקבל זרימה טובה יותר של לקוחות ככל שאנשים יהפכו למודעים יותר לערך."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה