כסף וצרכנות

מחיר הביצים לקראת זינוק: זה המחיר שתשלמו על ביצה

משרד החקלאות והאוצר הגיעו להסכמה מול מגדלי העופות וסיכמו על הורדת המכס לביצה עד ל-10 אגורות לביצה, אלא שההורדה הזאת, צפויה להגיע על חשבון הארנק שלנו
מערכת ice | 
ביצים חומות ולבנות (צילום pixabay)
משרדי החקלאות והאוצר הגיעו להסכמות עם לובי מגדלי העופות המטילות לקידומה של הרפורמה בענף הלול, ולביסוסו של הענף בשנים הקרובות. בתוך כך הוסכם על הורדת המכס על ביצים בכ-50%, והענקת פדיון לפורשים מהענף, ומענקי גידול לנשארים בו.
בעיקרי ההסכם, התכנון בענף ההטלה יסתיים תוך 10 שנים, כאשר שר החקלאות יהיה רשאי, באם יהיה צורך, להאריך את התקופה בשלוש שנים נוספות. במקביל יירד המכס על ייבוא ביצים ב-50% באופן מידי, ל-15 אג', ובהמשך ל-14 אג'. לצד זאת, יתמכו המגדלים באישור תקנות המעבר ללולים נטולי כלובים. כל זאת במטרה לספק לתושבי ישראל ביצים בריאות הבטוחות לשימוש, לטובת שמירה על בריאות הציבור, בריאות בעלי החיים ורווחתם. כמו כן, ניתנה הארכה גם ללולים שביצעו התאמות ללולים מודרניים להמשיך ולפעול ל-15 שנים נוספות, לפני מעבר לגידול נטול כלובים.
על מנת לקדם את המעבר ללולים ללא כלובים, בהתאם לתקנות החדשות, משרד החקלאות יתמוך בכ-380 מיליון שקלים לטובת השקעות במגדלים הנשארים בענף. לצד זאת, מגדלים שיבחרו לצאת מהענף יקבלו פדיון של עד 100 מיליון שקלים, בהתאם למספר הביצים במכסה. כאשר מחירה של כל ביצה הוא 1.5 שקלים. 
 
עוד הוסכם כי הענף יתמוך בתיקון הארכת תוקף חיי המדף של הביצים ל-28 ימים במקום התוקף שקיים היום ועומד על 21 ימים. כמו כן, כאמור, תחול הפחתה מידית של המכס על הביצים ל-15 אג'. בשלב השני, ירד המכס ל-14 אג', ובהתאם יוגדל תקציב ההשקעות למגדלים בענף. לאחר סיום התכנון בענף, יופחת המכס ל-10 אג' לביצה. במקביל לכל אלו, הוסכם כי מחיר הביצה יעלה, בתחילת חודש יולי, ב-4.3 אג' לביצה. עוד הוסכם כי לפחות עד לאחר חגי תשרי, לא יפנו המגדלים לוועדת המחירים בבקשה להעלאה נוספת של מחיר הביצה.
לפי התמחור החדש מחיר תבנית של 12 ביצים צפוי לעלות בכ-51 אגורות כך שביצה בגודל L למשל, תגיע למחיר של כמעט שקל לביצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה