כסף וצרכנות

הישראלים מפסיקים להשתמש במזומן? זינוק חד בשימוש בארנקים דיגטליים

נמשכת מגמת הגידול בהיקף השימוש של הציבור הישראלי בארנקים דיגיטליים: ההוצאות בארנקים דיגיטליים הסתכמו במאי ב-1.147 מיליארד שקל - גידול של יותר מ-10 לעומת חודש אפריל, ההוצאות בארנקים דיגיטליים מהוות כבר 7.5% מסך ההוצאות בעסקאות פיזיות
מערכת ice |  2
ההוצאות באשראי צמחו (צילום freepik, Magma Images)
מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי השימוש והרכישות דרך ארנקים דיגיטליים המשיכו לצמוח גם בחודש מאי והסתכמו ב-1.147 מיליארד שקל, נתון המשקף עליה של 10.1% לעומת חודש אפריל. מאז כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay, בדצמבר 2021, צמחו ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים בשיעור של 93.6%.
בחברת שב"א מצביעים על כך שהנתח של ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) הגיע במהלך מאי לשיעור של 7.5%. עוד מדגישים בשב"א כי למרות שבמהלך מאי נרשמה ירידה של 5.4% בהיקף ההוצאות בעסקאות פיזיות, דווקא הרכישות באמצעות ארנקים דיגיטליים צמחו בסכום של כ-113 מיליון שקל.  סך ההוצאות בעסקאות פיזיות עמד על סכום של 15.419 מיליארד שקל.  
 
על פי נתוני שב"א, נמשך במהלך חודש מאי הגידול השימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הגיעו לשיא  והסתכמו ב-26.233 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 37.049 מיליארד שקל.
מדובר למעשה בעלייה של 3.5% בסך כל ההוצאות באמצעות מערכת ה-EMV לעומת חודש אפריל. עוד עולה מנתוני שב"א כי בחודש מאי היקף חדירת מסופי ה-EMV לבתי העסק בישראל המשיך לעמוד על 80%.  
מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב, הבהיר: :הארנקים הדיגיטליים מהווים את סוג התשלומים הצומח ביותר בישראל במהלך השנה האחרונה. כסטארט-אפ ניישן אנו רואים מהנתונים שהציבור הישראלי היה צמא לכניסת הטכנולוגיה המתקדמת לעולם התשלומים ומחודש לחודש קיים גידול משמעותי בהיקפי הרכישות באמצעות טלפונים ניידים ושעונים חכמים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה אחת הטעויות הגדולות לעבור לדיגטלי שאנשים לא מבינים. (ל"ת)
    שמש 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אי שימוש במזומן יהיה בעוכריו של הציבור בארץ ובעולם
    אחד שיודע 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ממשלות העולם מעבירות השימוש במזומן לשימוש באמצעים דיגיטאליים בטענה של חיסול ההון השחור ממשלות העולם משווקות את המוצרים הדיגיטאליים לכדאיות בשימוש מטעמי נוחות ואזרחי העולם אינם מודעים שהתרגיל הוא מעקב ושליטה מוחלטת על האזרחים. מי שעניו בראשו שירשום בגוגל מערכת אשראי חברתי ויבין טוב מאד לאן זה מוביל
    סגור