כסף וצרכנות

הלחם ייעלם מהמדפים: זה המוצר שיעלה לכם הרבה יותר

המאבק על מחירי הלחם האחיד שכפוף למחירי פיקוח עולה רמה השבוע ובקרוב כבר לא תראו במדפי הסופר את הלחם המוכר, כשבמקומו יתחילו למכור מוצר חדש ויקר יותר
מערכת ice |  10
לחם (צילום פלאש 90/ נועם מוסקוביץ)
יצרניות הלחם המפוקח לא מחכות להחלטת משרדי הממשלה בנושא ויוצאות בצעד להעלאת מחירי הלחם האחיד המפוקח. השיטה שפיתחו כדי לעשות זאת באופן חוקי היא להעלים את הלחם האחיד המוכר, ובעצם להפיץ לחנויות מוצר חדש החל מהשבוע.
מעיין פרתי דיווח על כך הבוקר בחדשות הבוקר אצל ניב רסקין ואמרה, "הלחם אחיד הפרוס נמצא במחלוקות קשות היצרנים טוענים שמחירי החיטה והיצור מתייקרים לא רק אצלנו גם השמן מתייקר. כל הדבר הזה אמור להשפיע על המחיר, אך במשרד הכלכלה לא מאפשרים להם לייקר את המחיר והחל מאתמול הם מוציאים לחם במשקל חדש עם תוספת של עד 20% בכמות ובמחיר".
מדובר במוצר חדש לגמרי, כאשר אותו הלחם הפרוס יימכר כעת במשקל של 900 גרם לכיכר לחם, והמחיר המפוקח שמוגדר לפי 100 גרם, יזנק בהתאם. כעת הכיכרות המוכרים במשקל הרגיל עדיין משווקים, ך לפי דיווחה של פרתי, החל מהזמן הקרוב יפסיקו לשווק את הלחם במשקל 750, ובהתאם תשלמו גם יותר על הכיכרות.
 
באופן הזה למעשה במאפיות שמאמצות משקל חדש, מוכרים באופן מואץ יותר את המוצר, והרווחים מגיעים על גבי הוצאות האריזה וההפצה שנותרות בסדר גודל דומה עבור יחידת כיכר. מדובר בעקיפה חכמה של פיקוח המחירים מצד המאפייות, שכן לא מדובר בצעד בלתי חוקי מכיוון שהפיקוח חל לפי 100 גרם. לצד זאת, מדובר בהתייקרות משמעותית למוצר בסיס.
הדיון על מחירי הלחם נמצא כבר חודשים ארוכים על השולחן וברקע עליית המחירים רק מחריף. יש לציין כי עבור המאפיות הגדולות, יש רק חמישה מוצרים שמחוייבים במחיר מפוקח בזמן שאת שאר קטלוג המוצרים הן רשאיות לייקר ללא התחשבות במחיר מפוקח.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מניפולציה
    כשחושבים 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשחושבים איך לעשות מניפולציות על מוצר בסיס כנראה שהמוסר בקנטים
    סגור
  • 7.
    אנחנו מטומטמים
    אלוהים 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממשיכים להכנע לאין ממשלה לחוצפה של הטיקונים במקום למאת לרחובות להבעיר את המדינה לסגור את כל הכבישים תבינו אי אפשר לעצור מיליון או שני מיליון אזרחים זו כבר מלחמת קיום כי לא סופרים אותנו לא ביבי ולא בנט ולא לפיד ולא אף אחד כבר 20 שנה מאכילים אותו בביטחון שלא קיים בבדואים שהשתלטו על המגב והגליל בערבים שהשתלטו על השרון במחירי דיור הזויים תשתיות דפוקות יוקר מחיה מטורף ו פיתרון של הממשלה נעלה ריבית אתם מבינים המסכנים שלקחו הלוואה בשביל לשרוד ישלמו את המחיר חצי אחוז או אחוז או 10 אחוז למשקיע זה גרושים לפועלים זה חיים שלמים ואנחנו שותקים
    סגור
  • 6.
    לחם..
    אורה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מערכת אייס...שייכת לערוץ 12 ,ויינט,ידיעות?? תפסיקו עם יצירת הבהלה בקרב האזרחים... אכזריות לשמה...לא הכל הציבור צריך לדעת.מייד,!!!
    סגור
  • 5.
    מאפיית אנגל שקרנים אתם לא מייצרים שנתיים לחם אחיד שלם
    משה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חולרות
    סגור
  • אתה טועה
    א 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום קבלתי לחנות לחם אחיד
    סגור
  • 4.
    סובסידיות
    משה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    יש עודפי גבית מסים במליארדים. מדוע לא משתמשים בכסף לסיבסוד לחם וחלב?....
    סגור
  • 3.
    תעברו לאפייה בבית
    שירן 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פשוטוקל אני מכינה כל יום פוקצה לילדים זה קל כי חא צריך נתפחה כפולה ורק 10 דקות אפייה בתנור אחכ כני מכבה את נתנור ומשאירה את הפוקצה בתנור עד שהוא מתקרר לחלוטין בבוקר יש פוקצה טרייה לילדים ולבעל אפשר מקמח לבן רגיל אפשר מקמח כוסמיןמלא (70 אחוז קמח כוסמין ו30 אחוז קמח לבן רגיל) אפשר משיפון ( שיפון מחייב לערבב עם קמח לבן כי הוא דביק מאוד)מי שמעוניין אני אתן מתכון קל מאוד אין צורך בלישה רבה כי הבצק יוצא רך ומעט דביק כי ממילא הוא לא אמור לתפוח כמו לחם ממליצה בחום.אנחנו כבר שנה לא קונים לחם בכלל. אפשר לגוון ולהכין פוקצה עם בצל מטוגן או זעתר או אריסה או שום למינשאוהב ..
    סגור
  • 2.
    לחם מתייקר
    יקי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מדינה ללא מוצא
    סגור
  • 1.
    מה זה משנה
    יוני 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קיבלתי 20 אחוז יותר בכמות הלחם שזה 150 גרם וגם 20 אחוז יותר במחיר, הצרכן לא מפסיד כלום
    סגור
  • הלחם הקנוי לא משביע
    שירן 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הלחם שאופים בבית ומשחבעם אפילו 50 קמח מלא מכל סוג שהוא יותר משביע ובריא. אצלי התחלתי להכין בבית פוקצה כי נמאס לי שהילדים מפרידים את הקשה של הלחם הקנוי ואוכלים רק כת הרך ואני הייתי קונה רק מקמח מלא זה יצא לי מאוד יקר וגם הייתי צריכה לזרוק את הקשה וחבל אז עברתי להכנת פוקצה בתית קלה מאוד והילדים אוכלים את הכל אין קשה ואין רך על יום אני מכינה חדש 15 דקות הכנה ו 10 דקות בתנור אחכ מכבים שישאר כל הלילה במתנור בבוקר יש לחם נהדר
    סגור