כסף וצרכנות

מחירי הלחם מטפסים לשיאים חדשים: אלו המותגים שמחירם מזנק

המאפיות ברמן ודגנית עין בר הודיעו כי יעלו את מחיר הלחם על מגוון מוצרים לא מפוקחים. "מאפיית ברמן אינה יכולה עוד לספוג את ההתייקרויות בשיעור חד של למעלה מ-40%". אלו העליות הצפויות
מערכת ice |  3
מחירי הלחם (צילום פלאש 90/ אוראל כהן)

בחודש שעבר ועדת המחירים הממשלתית המליצה על הסרת הפיקוח מהלחם לאחר עשרות שנים שהדבר נעשה. אמנם עדיין לא התקבלה החלטה רשמית באשר למחיר המפוקח, אך שתיים מיצרניות הלחם הגדולות במדינה החליטו שלא להמתין עוד והודיעו היום (שלישי) על העלאת מחירים במוצרי הלחם שאינם מפוקחים.

רשת ברמן הודיעה כי תעלה את מחיר הלחם בשיעור של כ-8%. "בחודשים האחרונים, ואף לפני כן, חלה עלייה משמעותית בתשומות הייצור והאספקה ובעלויות חומרי הגלם, לרבות ,שמרים, סוכר, מלח, וכן באנרגיה, הובלות ועוד", ציינו בהודעה לצרכנים בנושא.
 


עוד הוסיפו: "מאפיית ברמן אינה יכולה עוד לספוג את ההתייקרויות בשיעור חד של למעלה מ- 40%. מקווים ומאמנים שנזכה להבנה מצדכם ולהמשך שיתוף הפעולה". בנוסף הודיעו בחברה כי יבטלו את כל ההנחות המסחריות והאחרות שניתנו עבור המוצרים שבפיקוח.

כמה שעות לאחר הודעת ברמן, דווחה הכתבת עמית תומר בעמוד הטוויטר שלה כי גם "דגנית עין בר" יצרנית לחם גדולה נוספת "בישרה לספקים על התייקרות חלק ממוצרי הלחם הלא מפוקחים, בשיעור של 8-15%". מנחם אוברקוביץ׳, מנכ״ל מאפיית דגנית עין בר אמר בראיון לטל ולעמיתה ניב שי בגל"צ: ״אין לנו דרך להתקיים ללא שינוי מחירים״.
שירה אחיעז אנליסטית בית השקעות IBI, הסבירה ב'תוכנית חיסכון' המשודרת בקשת 12 כי מדובר ב"עלייה סבירה", ואמרה כי צעד זה מגיע, "נוכח עליה של עשרות אחוזים במחירי החיטה, בעקבות הלחימה בגזרת רוסיה-אוקראינה".
 


כמו כן היא התריעה כי לא מדובר במילה האחרונה שכן "עליה במחירי החיטה גוררת עליה במחירי הלחם, לאחר מכן היא יכולה להגיע עליה במחירי, הפסטה, מחירי הבשר ומחירי החלב, בעקבות עליה במחירי התבואה והדגנים שיכולים להביאה לעלייה בעוד נגזרות".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבורה של גנבים. חבל שלא השאירו אותם בכלא
    אזרח 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הם תיאמו מחירים בפעם הקודמת. עכשיו הם מעלים מחירים בתאום. הם פשוט מאפיונרים. צריך לכניס את כל המוצרים שלהם לפיקוח. והגיע הזמן לפתוח את השוק ליבוא לחם. תקפיאו לחם ותיבאו אותו לארץ יהיה הרבה יותר זול מהיצור המקומי. תפתחו את המשק ליבוא כבר לעזאזעל....
    סגור
  • 1.
    בבריטניה הלחם עולה כשליש מבארץ (ל"ת)
    זיו הבריטי 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • כי פה גם מכניסים את הכשרות, תירוצים יש תמיד (ל"ת)
    יעל 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור