כסף וצרכנות

האם הוט שברה את שוק האינטרנט בישראל?

הוט החלה להציע חבילות אינטרנט משלה, לראשונה בהיסטוריה – אך האם היא מסוגלת להתחרות בבזק, פרטנר וסלקום? השווינו את מחירי החבילות – והתוצאות מפתיעות
יאיר מור |  6
אינטרנט (צילום pexels)
תם עידן הפיצול: כפי שדיווחנו אתמול, הוט הצטרפה לבזק והחלה להציע חבילות שירותי אינטרנט הכוללות גם תשתית וגם ספק, בחשבונית אחת של הוט, בלי צורך להסתתר מאחורי חברת-בת ייעודית. משמעות הדבר היא שהחל מהיום, כל חברות התשתית בישראל מציעות ללקוחות חבילות שירותי אינטרנט שהן אחראיות בהן על הכל – תקלות חומרה ותוכנה – כך שאין יותר טרטורים של הלקוחות בזמן תקלות בין הספק לחברת התשתית.
אך האם יש כאן בשורה צרכנית אמתית גם בשורת המחיר? השווינו את מחירי חבילת הכבלים המהירה ביותר וחבילת הסביבים הבסיסית ביותר – מכיוון שאלו שתי המהירויות שלקוחות תופסים היום כסטנדרטיות וממוצעות, בין המינימום שמתחיל להיחשב מיושן (100 מגה) לבין המקסימום שרוב האנשים עדיין לא מבינים בשביל מה הם צריכים (גיגה).
כפי שניתן לראות בטבלה הראשונה, רק שתי חברות בישראל מציעות שירות אינטרנט עצמאי לחלוטין במהירות 200 מגה – בזק והוט. זאת מאחר ומדובר במהירות שמוצעת על גבי תשתית חוטי נחושת שרק לשתיהן יש בעלות עליה, כאשר כל חברה אחרת שמציעה מהירות כזו תלויה למעשה באחת משתיהן. בהשוואה הזו הוט מנצחת בענק: עלות ההתקנה שלה נמוכה יותר מזו של בזק, היא מציעה חודשים ראשונים במחיר נמוך, אך גם אחריהם המחיר עדיין כדאי בהרבה אצל הוט. בחישוב העלות השנתית, מחיר חבילת 200 מגה של הוט נמוך ביותר מ-32% מזה של בזק, ובחישוב לשנתיים בכ-27%.
בהשוואת מחירי הסיבים האופטיים מצטרפות לתמונה גם פרטנר וסלקום, כאשר לראשונה תשתית משלה והשנייה מחזיקה בבעלות על אותה תשתית שבה שותפה הוט, לצד חברת החשמל וקרן תש"י.
גם כאן בזק היא היקרה ביותר – ובהפרש עצום. מחיר ההתקנה שלה גבוה פי 18 מזה של הוט, וכמובן שעוד יותר לעומת ההתקנה החינמית בפרטנר וסלקום. מעבר לכך, שלוש המתחרות מציעות אחרי חודשי הטבת ההצטרפות תעריף אחיד, בעוד בבזק התעריף עולה פעמיים: פעם אחת אחרי חודשי המבצע, ופעם שנייה לאחר שנה (ולפי הפרטים באתר החברה היא יכולה להקפיץ ללקוחות את המחיר פעם שלישית לאחר 3 שנים). לכן, השנה השנייה יקרה עוד יותר לעומת השנה הראשונה ומגדילה את הבדל הכדאיות בין בזק ליתר החברות באופן ניכר. אפילו מבצע שמציעה בזק למשך השבועיים הקרובים, עם מחירי התקנה נמוכים יותר, לא מקרב אותה אפילו למחירים של המתחרות.
בין שלוש החברות האחרות, פרטנר היא עדיין הזולה ביותר – אך כעת, הוט מזנבת בה בהדל מחיר של כמה עשרות שקלים בודדים גם בשנה הראשונה וגם בשנייה. סלקום יקרה יותר מהוט, למרות התשתית המשותפת, אך בהפרש גדול הרבה פחות מההפרש בינה לבין בזק.
בכל אופן, כל הטבלאות בכתבה רלוונטיות רק עבור מי שגר באזור שבו יש לו בחירה בין מספר ספקיות. כרגע, רוב הבתים בישראל מחוברים, אם בכלל, לסיב של חברה אחת בלבד (אם כי אם מדובר בסיב של מיזם IBC, שבו כאמור שותפות סלקום והוט, ניתן לבחור ביניהן). בנוסף, בחישוב המחירים לא כללנו השכרת/החכרת נתב, מאחר שחלק גדול מהלקוחות מעדיפים לרכוש נתב פרטי משלהם ולחסוך את התשלום החודשי הנוסף.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בא לי להקיא שאני שומע תשם של החברה הזאת (ל"ת)
    דן 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    וחלק מהחברות מחייבות את הלקוח להשתמש בראוטר שלהם
    אביב 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתוספת מחיר (אין אפשרות לוותר עליו)
    סגור
  • 4.
    .
    מאיר 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה בכלל לא נכונה כי כל המחירים של פרטנר בזק והוט לא כוללים ראוטר ורק בסלקום זה כלול עם הראוטר
    סגור
  • 3.
    חרא חברה אתה תלוי בשכנים והמהירות תקועה
    גילצ 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חרא חברה אתה תלוי בשכנים והמהירות תקועה
    סגור
  • 2.
    הוט
    . 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבעיה בהוט זה שכל יום יש תקלה וגם כשאין אין לך באמת אינטרנט
    סגור
  • 1.
    מאז שעזבתי אותם, לא מפסיקים להתקשר שאני יחזור. חופרים! (ל"ת)
    עייה 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור