כסף וצרכנות

יוקר המחייה לא רק על המדפים: מחירי המסעדות זינקו ב-26%

למרות שבארץ אנו מתמודדים עם השפעות יוקר המחייה בתחום הקמעונאות והמגורים, בבריטניה ניכרת עלייה חדה במחירי המזון במסעדות, השתייה והחטיפים
מערכת ice |  1
מסעדה-אילוסטרציה (צילום unsplash)
בצל הבעיות הכלכליות הקשות שחווה בריטניה בתקופה האחרונה, מתברר לאחרונה כי השפעת אי היציבות ניכרת במספר מגזרים ובעיקר בתחום המסעדנות. על פי נתוני הגרדיאן מתברר כי המחירים במסעדות, כמו גם מחירי הקפה והחטיפים עלו מאז 2020 ב-26%.
יתרה מכך, מדובר בנתונים הגבוהים ביותר מאז שנות ה-80. הגורמים להעלאה במחירים כמובן נובעת מהעובדה שהמסעדנים עצמם נדרשים לשלם חשבונות חשמל גבוהים יותר, להתמודד עם מחסור עצום בכוח אדם וכמובן עלייה במחירי חומרי הגלם שהם מגישים לשולחן בסופו של דבר.
על פי נתוני איגוד UKHospitality, המייצגת חברות מזון בבריטניה, האינפלציה שחווה התחום הגיע כבר ל-18%. תיירים ישראלים שיבקשו לטוס בקרוב לאנגליה יוכלו לראות זאת משוקף על התפריטים. למשל, ברשת הפופולרית נאנדו'ס נראה עליה של 26% במחיר של חצי עוף, כמו גם עלייה של 22% במחיר כנפי העוף.
 
מסעדה פופולרית נוספת בשם זיזי העלתה את מחיר מנת הפסטה של ב-22%, מ 11.70 פאונד ל-14.25 פאונד. 
גם רשת מקדונלד'ס העלתה מחירים לאחרונה ולא רק בארץ. מנת הצ'יזבורגר שנמצאת בתפריט בבריטניה עלתה ב-20%, בפעם הראשונה ב-14 שנה. כפי שציינו גם הקפה סופג מכה בבריטניה, לאחר שהרשת האהובה Pret a Manger העלתה את מחיר ההפוך הבינוני שלה ב-11%. 
בהתאם לכך, בתי עסק רבים בתחום המזון מנסים לספוג את ההפסדים כדיי שהלקוח ימשיך להגיע, אבל לא בהכרח גם זה יצליח ולא מעט עסקים עדיין עומדים בפני סכנת סגירה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ילדות קטנות
    ביג גושר 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ביגי אוהב ילדות קטנות
    סגור