כסף וצרכנות

רשות המסים מסתערת על החבילות: כך תחמקו מהמכס

הישורת האחרונה של חודש המבצעים כבר כאן, ובאתרים רבים מורידים מוצרים רבי למחירים משתלמים במיוחד. רגע לפני שאתם מעמיסים את כל האתר, שימו לב לטיפים שיסייעו לכם לחמוק מתשלומי המס
מערכת ice |  1
קניות אונליין (צילום pexels ,unsplash)

ישראלים רבים ביצעו במהלך החודש האחרון קניות אונליין סביב חגיגות המבצעים ברחבי העולם, כאשר היום (חמישי) חל אירוע הקניות הגדול של החודש - הבלאק פריידי. במהלך רכישות האונליין ניתן ליפול בפח המיסים ולמעשה, למרות שרכשנו מוצרים במחיר מבצע, המעבר שלהם במכס בכניסה לארץ ובדרך אליכם - עלול להתברר כיקר מאוד.

כדי שלא נטעה במהלך הרכישות, עוה"ד נאוה הנס, בכירה לשעבר ברשות המס עם המדריך המלא למיסי רכישה. "ישנם 3 סוגי מסים שעשויים לחול בזמן רכישה: מע"מ, מס קניה ומכס" מסבירה הנס, "כאשר מדובר על מוצרים המיועדים לשימוש אישי, המס שנשלם יהיה תלוי במוצר ובערך שלו.
מוצרים שערכם עד 75 דולר, לפני דמי הובלה וביטוח (ולמעט מוצרי טבק ואלכוהול הממוסים החל מהשקל הראשון, שכן המחוקק מעוניין להפחית את השימוש בהם), יהיו פטורים מכל המיסים העקיפים ביבוא, כאשר עלות ההובלה והביטוח מחושבים בנפרד. "על מוצרים שערכם 75 דולר עד 500 דולר באותו משלוח (לפני דמי הובלה וביטוח), יש מע"מ ומס קנייה, אם מס הקנייה חל על המוצרים, אך עדיין אין מכס. חישוב המע"מ ומס הקנייה ייעשה על פי ערך המוצר בתוספת דמי ההובלה והביטוח.  
 


"על מוצרים שערכם 501 דולר עד 1,000 דולר באותו משלוח יוטלו מע"מ, מס קנייה ומכס (ככל שהם חלים). עלות המס תחושב על פי ערך החבילה בתוספת דמי משלוח וביטוח. יצוין, כי במהלך חודש אוגוסט פנה שר האוצר, אביגדור ליברמן, ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, וביקש ממנה לאשר לרשות המיסים להעלות את תקרת הפטור ממס ערך מוסף על קניות מאתרים בחו"ל מ-75 דולר ל-300 דולר לקטגוריות, הטואלטיקה, היגיינה, הקוסמטיקה, תוספי תזונה ומזון יבש.

עו"ד נאוה הנס. צילום: דור סבג

"אחת השיטות הנפוצות להימנע מתשלום מסים היא פיצול המשלוח למספר חבילות, אלא שאם רכשתם שתי חבילות בהפרש של עד 72 שעות, הן תחשבנה כמשלוח אחד שפוצל, ויחול מס שיחשוב לפי הערך הכולל של שתי החבילות יחד. בעייתי בימי המבצעים שבד"כ קצובים לפרק זמן קצר. לעומת זאת, אם תרשמו את החבילה על שם בן הזוג או תרכשו מספקים שונים תוכלו להימנע  מהאיחוד".
הנס מוסיפה טיפ נוסף לשמירה על תקרת ה-75 דולר, "ברשת ישנם אתרים הכוללים אלפי ספקים שונים כדוגמת אמזון ו-ebay כך שניתן לרכוש מספקים שונים באותו אתר ובהנחה שלא תחרגו מתקרת ה- 75$ אצל כל ספק, הדבר יחשב לרכישה נפרדת". כמו כן מדגישה הנס כי קיימת זכות ערעורים, "במידה והמשלוח נערך ע"י דואר ישראל, ניתן יהיה לערער על סכום התשלום בין אם באמצעות הגשת טופס ערעור בסניף הדואר בו נמצאת החבילה או באמצעות בקשה מקוונת באזור האישי במערכת הזדהות הממשלתית". הנס מציינת כי ניתן למצוא כלים לחישוב המסים לפי היקפי ההזמנות, "ברשת ישנם מספר מחשבונים מסים המציעים חישוב של המס שיחול על הזמנת מוצרים מחו"ל. בין היתר מחשבון של רשות המיסים המחשב את המס הכולל שצפוי לחול".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דרטטורה
    נבלות 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדינת השודדים בחסות מנהלת הפיס השודדים רודפי הבצע לא ישבעו כסף יבואו בדין אחרון לפני זעקת יד ימין השם הוא גבריאל כל יכול
    סגור