כסף וצרכנות

הריבית על העו"ש בדרך? בנק ישראל נדרש לתת תשובה

?חבר הכנסת ינון אזולאי פנה לנגיד בנק ישראל: ״אבקש לקבל את התייחסותך טרם העלאת הצעת חוק הבנקאות - ריבית על יתרת העו״ש לסדר יומה של הכנסת״
מערכת ice | 
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
שינוי מתקרב במערכת הבנקאות בישראל? יו״ר סיעת ש״ס חבר הכנסת ינון אזולאי שיגר היום (שלישי) מכתב רשמי לנגיד בנק ישראל אמיר ירון, בו הוא מבקש לקבל את התייחסותו על הצעת החוק שבנידון.
חה״כ אזולאי כתב לנגיד: ״הצעת החוק שבנידון אמורה הייתה לעלות למליאה להצבעה בקריאה טרומית ולאור בקשתו של רה״מ החלטתי להמתין עם העלאת הצעת החוק למשך תקופה של שבוע ימים, המועד בו הבנקים נדרשו להחזיר תשובה ולהמתין לראות מה תהיה תגובת המערכת הבנקאית".
 
עוד צוין במכתב: "ניתן היה לצפות כי לנוכח התרומה של הציבור לרווחי הבנקים, הם יהיו נדיבים יותר בתשלום על הכספים שהפקידו אצלם, כולל על היתרות בעו"ש. אלא שזה לא קרה. הבנקים העדיפו לשמר את הרווח שלהם במקום להקטין אותו ולו במעט — ולחלק בימים האחרונים לציבור פירורי ריבית על היתרות בעו"ש. מתן ריבית על היתרה בעו"ש ברמות שהבנקים מציעים לפתע אחרי לחצים אדירים שהופעלו עליהם, לרבות איומים שיחוקקו חוקים נגדם בכנסת שיכריחו אותם לתת ריבית, הוא בבחינת מס שפתיים ולא יותר".
לסיום הוסיף ח״כ אזולאי: ״מאז עברו כשלושה שבועות ובכוונתי להעלות את הצעת החוק לקריאה טרומית במליאת הכנסת״. כעת הכדור בידיים של הנגיד שיחליט כיצד להגיב לפנייה מצד חבר הכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה