כסף וצרכנות

מחירי הבשר לקראת עליה? התאחדות התעשיינים: "שואפים להפחתת יוקר המחיה"

איגוד תעשיות המזון יצא אמש בתגובה נגד העלאת אגרות הפיקוח על מוצרי בשר מעובד, בהיקף של 13%. באיגוד פנו למשרד החקלאות בבקשה לבחון מחדש את ההחלטה, וכן לבחון הפחתת רגולציה בתחום הפיקוח
שירה יום טוב | 
מחירי הבשר לקראת עליה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, shutterstock)
לפני חודש וחצי אישרה ועדת הבריאות של הכנסת את העלאת האגרה שגובה התאגיד הוטרינרי ממפעלי בשר, בנוסף על העלאת האגרה לפיקוח בשווקים עצמם. מדובר בשתי העלאות שיפגעו בסופו של דבר בכיס הצרכן ועלולות להביא לעליות מחירים בשל העלייה שמוטלת כעת על שלב הייצור.
בעקבות כך, אתמול שוגר מכתב מטעם איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים בישראל אל מנכ"ל משרד החקלאות, מטעם פורום יצרני הבשר ופורום המשחטות שהוקם בשבועות האחרונים בהתאחדות. הפורום יצא במכתב במטרה לבלום את העלאת האגרות ולהקל על המפעלים. השפעה של פניה זו תהווה בסופו של דבר בשורה גם לצרכן שלא ייאלץ לספוג ברכישת המוצרים את העלויות.
בפניית ההתאחדות נכתב, "האיגוד הפרט וההתאחדות בכלל שותפים לשאיפה להפחתת יוקר המחייה בישראל, תוך פיתוח התעשייה המקומית ולשמירה על ביטחון המזון של תושבי ישראל. ביום 26.7.2023 אישרה ועדת הבריאות של הכנסת את עדכון גובה אגרות התאגיד הוטרינרי, כך שהאגרה במפעלי עיבוד הבשר עלתה בשיעור של כ-13% (לסכום של 38,435 שקלים כולל מע"מ) וכן האגרה לפיקוח בשווקים שעלתה בכ-12.5% (לסכום של 0.09 שקלים כולל מע"מ). משמעות ישירה של עשרות אלפי ומאות אלפי שקלים תוספת למפוקח".
 
בהתאחדות ביקשו במכתב לבחון אימוץ של שיטות הפיקוח בארה"ב ובאירופה ונימקו, "נזכיר כי התאגיד הוטרינרי הוקם במטרה לייעל את תהליך הפיקוח על מוצרים מן החי, הן הגולמי והן המעובד. לתפיסתנו, התאגיד יממש את יעודו רק ע"י ייעול הרגולציה תוך יישום שיטות הפיקוח המודרניות שאומצו ויושמו באירופה וארה"ב. הדבר מחייב בחינה מחדש של ניהול הסיכונים וקביעת היקפי הפיקוח, הפחתת הנטל הבירוקראטי ושיפור איכות ורמת השירות הניתנת למפוקחים. זאת כמובן תוך המשך הבטחת ושיפור איכות ובטיחות המזון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה