כסף וצרכנות

היסטוריה במפעל "פריניב": הוטמעה טכנולוגיה חדשנית להפחתת סוכר

שר הבריאות חבר כנסת משה ארבל ביקר בשבוע שעבר במפעל ייצור המיצים פריניב בו הותקנה לראשונה טכנולוגיה חדשנית של חברת הסטארט אפ הישראלית BlueeTree להפחתת סוכר
מערכת ice | 
השר ארבל בביקור במפעל פריניב (צילום יח"צ)

שר הבריאות משה ארבל ביקר ביום רביעי בשבוע שעבר במפעל ייצור המיצים "פריניב" בו הותקנה לראשונה טכנולוגיה חדשנית של חברת הסטארט אפ הישראלית BlueeTree להפחתת סוכר. השר ארבל חזה בהטמעת הטכנולוגיה החלוצית ולעודד שילוב של פיתוחים טכנולוגיים ישראלים הפועלים למען בריאות הציבור. לפי נתוני סוכנויות בריאות בעולם, כ-38 מיליון ילדים עד גיל 5 בעולם, סובלים מהשמנת יתר ונמצא כי 1 מכל 4 ילדים יסבול מבעיות שיניים הנובעות מסוכר. חצי מיליון אנשים בישראל סובלים מסוכרת. תחום הפודטק בישראל מתפתח בשנים האחרונות לאחר שנהנה מתמיכה ממשלתית.

שר הבריאות משה ארבל מסר בתום הסיור: "כמדיניות אני רואה ערך עצום ביצירת היצע טוב, זמין, טעים, נגיש ושווה לכל נפש של מוצרים מופחתי סוכר. כשיש היצע רחב גם הרכישות יהיו בהתאם והשפעה ישירה על מערכת הבריאות בהתמודדות מול מחלת הסכרת והשלכותיה הקשות. כל המציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם ומלואו".

מיכאל גורדון מנכ"ל BlueTree מסר: "הורים רבים רוצים לתת לילדיהם משקאות טבעיים כגון מיצי פירות העשירים בוויטמינים ורכיבים תזונתיים חשובים אך חוששים בשל אחוז הסוכר. הטכנולוגיה שפיתחנו יודעת להפריד את מולקולת הסוכר משאר הרכיבים הנמצאים במשקה ולהוציאה החוצה ללא שום תוספים בתהליך הוצאת הסוכר במהלך הדרגתי המאפשר ליצרן לשלוט בהיקף הסוכר לפי טעמו של הצרכן".

עידו יניב מנכ"ל פריניב מסר: "הטכנולוגיה של בלו טרי מיועדת להיות מותקנת במפעלי סחיטת מיצים ברחבי העולם והותקנה במפעל פריניב כפיילוט לטובת שיווקו למפעלים ברחבי העולם. הסכם זה של בלו טרי עם פריניב צפויה להפוך את ישראל למדינה הראשונה ואת פריניב למפעל הראשון בעולם בו יופץ מיץ סחוט טבעי, מופחת עד 30% סוכר ושומר על טעמו וערכיו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה