כסף וצרכנות
מוצרי החשמל בישראל מתייקרים עד 17%: אלו המותגים שמעלים מחירים
בין היבואניות שביקשו להעלות את המחירים בשיעור של 7-15% ניתן למצוא כמה מהמותגים המובילים ביותר בישראל, כמו סמסונג, אלקטרולוקס, ניופאן שתחתה לא מעט מותגי משנה ו-AEG. אלו אחראיות למאות אלפי מוצרים שנמכרים מדי שנה
בעקבות עליית הדולר, מוצרי החשמל מתייקרים. על פי פרסום של מעיין פרתי הערב (שלישי) בחדשות 12, שורה של יבואניות דורשות מהרשתות לייקר את המחירים בשיעור שנע בין 7% במקרה הטוב ועד 15% במקרה הפחות טוב עבור הצרכנים.
בין היבואניות שביקשו להעלות את המחירים ניתן למצוא כמה מהמותגים המובילים ביותר בישראל, כמו סמסונג, אלקטרולוקס, ניופאן שתחתה לא מעט מותגי משנה ו-AEG. אלו אחראיות למאות אלפי מוצרים שנמכרים מדי שנה.
רק לפני כמה ימים, ב"תוכנית חיסכון" הובאו דבריהם של גורמים בענף שהעריכו כי במידה והדולר ימשיך במגמת העלייה, כבר בתחילת החודש הבא יתייקרו מוצרי החשמל בין 5% ל-10%. מאחר ושערי המטבעות הזרים בהם מייבאות הרשתות את המוצרים עלו באחרונה ב-17%, צפויה העלייה ברגע שיסתיים מלאי המוצרים שהוזמנו מראש טרם העלייה. אם לא לפני ראש השנה, יתכן שנרגיש את העלייה התלולה מיד אחרי החגים.
עוד ב-
היבואן אבי סופר אמר בריאיון לתוכנית: "רוב המחירים עדיין לא השתנו, אבל לאור העלייה של הדולר היבואנים מתחילים לגלות עצבנות. עד ערב החג יש לנו מלאים גדולים שאנחנו יכולים לספק את רוב התצרוכת של המכירות, אבל אם הדולר ימשיך לטפס, תהיה עלייה גדולה. ליבואן יש עלויות מסוימות, הוא לא יוכל לספוג את כל השינוי. עכשיו פשוט מאוד כולם מפחדים להעלות את המחיר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



