כסף וצרכנות

צרכנות במלחמה: "השנה חגי הקניות צפויים להיות חלשים מהרגיל"

חודש נובמבר ידוע כחודש הקניות, עקב המבצעים הרבים החלים על ידי הרשתות הגדולות לקראת סוף השנה האזרחית, אולם בישראל חודש זה צפוי להיות שונה מהרגיל בעקבות המלחמה, הילה קניסטר בר-דוד מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך" מנסה להסביר מה צפוי לנו בחודש הקרוב
הילה קניסטר בר דוד | 
הילה קניסטר בר דוד (צילום שי קדם)
הילה קניסטר בר-דוד, מנכ״לית מועדון הצרכנות ״שלך״ ומומחית לצרכנות מתייחסת אל חודש הקניות שמגיע אלינו לראשונה בזמן מלחמה: ״ימי המלחמה משפיעים על תמהיל הקניות בכל בית בישראל לרבות על חודש המבצעים הגדול הידוע כחודש נובמבר״. 
"בתחילת ימי המלחמה הדבר התאפיין בעצירה חדה של רכישות מוצרי פנאי ותרבות, עם ירידה של כמעט של מאה אחוזים ברכישות (היות ומוסדות התרבות ועסקי פנאי היו סגורים וחלקם עדיין סגורים לקבלת קהל). אנשים למעשה עצרו הוצאות שנחשבות למיותרות. כאשר סוררת במדינה תחושה של חוסר ודאות כלכלית, ביטחונית ומדינית, הדבר גורם לרבים מאתנו להיכנס למצב הישרדותי וכל הוצאה נבחנת ברמת הצורך והדחיפות שלה.
 הקטגוריה שנמצאת בעלייה היא קטגוריית המזון לבית, מוצרי צריכה בסיסיים, כרטיסי הטענה לסופרים והטבות לרשתות מזון (אוכל מהיר כמו מקדונלדס, פיצה האט ועוד…)."
"אנחנו מציינים מעל לחודש ימים למלחמה והמשק חווה משבר תעסוקתי כאשר עשרות אלפי עובדים כבר בחל״ת וההוצאה לנפש נמצאת בירידה. כל אלה משפיעים על היקף הקניות של כולנו הן בכסף מזומן והן בירידה בהיקף העסקאות בכרטיסי האשראי."
"כעת אנחנו עומדים בפתחו של חודש נובמבר הידוע כחודש המבצעים הגדול, בסימן תמיכה בעסקים כחול לבן והשארת הכסף בישראל. השנה, חגי הקניות לרבות השופינג איי אל, צפויים להיות חלשים יותר ממספר סיבות ונסיבות שיוצרת המלחמה - פחות כסף פנוי לרכישות, חוסר בכוח אדם בעסקים או בשל העובדה שישנם עסקים סגורים, אי יכולת לצבור מלאים בעסק (טיסות מטען כמעט ולא קיימות או מגיעות ארצה בתדירות נמוכה) כדי לאפשר רצף מכירה ארוך והצעה של מחירים שווים ללקוח. מנגד, שירותים שעתידים לבצע עלייה בביקושים הינם שירותי המשלוחים."
"השוני ברכישות אל מול שנת 2022 הולך להתאפיין הן בירידה גם בממוצע עלות הסל, פחות רכישות אמוציונאליות, ירידה ברכישה של  מוצרי אלקטרוניקה וכל דבר שהוא לא בגדר חובה כרגע יישאר מחוץ לעגלת הקניות."

"השנה 2023 אני צופה עלייה דווקא באחוזי ההנחות של העסקים והפיכתן של הרכישות ליותר אטרקטיביות, כלומר הצעה של אפילו עד 60% הנחה ברכישה, דרך הצעה למשלוחים חינם כאשר רף הקניה יהיה נמוך משמעותית לקבלת ההטבה(הטבה שמורה לרוב לקניות מעלה סכום של 200 שקלים ומעלה) ועד שיתופי פעולה של חברות עם ארגונים חברתיים אשר תומכים במערך הלחימה באופן כזה או אחר, או במפונים ואנשים שנפגעו ישירות מהמלחמה והבלטה פרסומית על מקור יצור הפריט ומקורו בארץ."
"נכון שאנחנו בימי מלחמה וישנה האטה, אבל הכלכלה הישראלית יודעת להתאושש מהר גם במצב של מלחמה. יש משהו מיוחד בדנא הישראלי ולכן הכלכלה הישראלית תשרוד את המלחמה וכולנו ביחד נצא ממנה חזקים ומאוחדים הרבה יותר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה