כסף וצרכנות
הסופרמרקטים בישראל יעשו שינוי קיצוני? זה מה שהלקוחות מבקשים
על רקע המלחמה: מעל 70% מהישראלים יסכימו לשלם יותר עבור תוצרת הארץ, כך קובע סקר חדש של רשות ההסתדרות לצרכנות שבדק את השפעות המלחמה על הרגלי הצריכה של הישראלים. ומה לגבי אירועי הקניות המקוונים בנובמבר? יותר ממחצית מהישראלים יעדיפו לרכוש דרך אתרים ישראלים
כ-70% מהישראלים מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים כחול לבן, ביחס למוצר מיובא מארץ שאינה אוהדת את ישראל – כך עולה מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. על פי נתוני הסקר: קרוב למחצית מהמשיבים (45%) יסכימו לשלם תוספת של עד 10% על מוצר ישראלי בהשוואה למוצר דומה שמיובא מחו"ל, כ-40% מהמשיבים יהיו מוכנים לשלם מחיר שגבוה ב- 10% עד 20% על מוצר ישראלי.
כשליש (34%) מהמשיבים לסקר מקפידים יותר לבדוק את ארץ הייצור של המוצרים שהם נוהגים לרכוש מאז שהחלה המלחמה; חמישית (22%) מכלל הנשאלים דיווחו שהחלו לבדוק את ארץ הייצור רק בחודש האחרון. 81% מהישראלים הצהירו על כוונתם להחרים תוצרת של מדינות מסוימות עקב יחסן למדינת ישראל בתקופת המלחמה. במקרה של מדינות שאינן אוהדות את ישראל, כל ישראלי חמישי (20%) מוכן אף לוותר לחלוטין על רכישת מוצר כזה, במידה שלא יוכל להרשות לעצמו חלופה ישראלית.
נתון מעניין נוסף, מראה כי מאז תחילת המלחמה - כמחצית מהישראלים (47%) רכשו לפחות פעם אחת תוצרת חקלאית ישירות מהחקלאי, ולא דרך רשתות השיווק, לרוב לאור רצונם לתמוך בחקלאים ולחזק את כלכלת המדינה. בעקבות הלחימה הצטיידו משקי הבית בבקבוקי מים מינרלים (60%), סוללות (35%), פנסים (30%), רדיו (15%), ערכת עזרה ראשונה (14%) ואביזר לסגירת דלת הממ"ד (12%).
הסקר התייחס גם ל"חגי הקניות" ברשת שחלים בחודש נובמבר (כגון: שופינגIL, בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני). 53% מהישראלים ציינו כי יעדיפו לרכוש יותר באתרים ישראליים על פני בין-לאומיים, בעוד ש-14% ציינו כי המלחמה לא תשפיע על הרגלי הקניות שלהם ברשת. כמו כן, 82% הודיעו כי יפסיקו לרכוש מאתרים מסוימים בחול בגלל תמיכתם בחמאס.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון: "המלחמה ששינתה את כל מציאות חיינו, משפיעה גם על סל הקניות של הישראלים. הישראלים מבינים שקניית מוצרים מתוצרת הארץ, בין אם בחנויות או און-ליין, מסייעת לחזק את המשק, לשמור על מקומות העבודה בישראל ואף לייצר מקומות עבודה חדשים, במיוחד בעת הנוכחית. לכן, מצופה מהעוסקים ומרשתות השיווק כי בשעת חירום כזו ינהגו בהגינות מרבית מול הצרכנים, יימנעו מהעלאת מחירים, יגבירו את מספר המבצעים, ויקפידו על הצגת וסימון מחירים כחוק".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.כתבה מגמתית הסקר ממש לא משקף את המציאותדנה 11/2023/18הגב לתגובה זו1 0וכן רוב אם לא כל הרשתות מוכרות פירות וירקות מיובאים לא קשה לשים מדבקה או להחליף קרטון בעברית אז הלקוחות יוצאים מופסדים גם קונים סחורה מתורכיה וגם מדלמים פי שתיים אגב גם על סחורה בארץ אין צורך לשלם ביוקר החקלאי מוכר בגרושים לרשתות והחזירים האלה מעלים את המחיר אזזז שלא יעבדו עליכםסגור
-
5.סופר מרקטים יעשו שינוימש 11/2023/15הגב לתגובה זו1 0למה אנחנו משלמים על תוצרת ישראלית יותר יקר מתוצרת ישראלית בחו'ל צריך פיקוח אל המחירים בארץסגור
-
4.נוגעים בלבמולייר 11/2023/14הגב לתגובה זו1 1נוגעים לנו בלב הכדי להצדיק את החזירות שעלתה להם לראש בושהסגור
-
3.הכי זולאבי 11/2023/14הגב לתגובה זו1 2אני קונה במשך שנים פירות וירקות רק רמי לוי אושר עד. מחירי העגבניות מלפפונים בין 3.90 עד 6.90. אין שום סיבה בעולם לשלם על אותן ירקות מחירים שנעים עד 20 ש''ח ויותר בכל מיני מקומות. בפרט שתוצרת הארץ ממכרת באירופה וארה''ב ב-6 ש''ח. ןהלוואי שהכסף היה מגיע לחקלאי,העניין שהוא מגיע לכל מיני ''מעכרים'' ומתווכים שעושקים את כולם בתמיכה של כל מיני אגודות וגופים שכל מטרתם לעשוק. מצידי שיביאו ירקות ופירות ממצרים,בכסף שלי אקנה הכי זול והכי טוב. רמי לוי אושר עד בהחלט עונים על הדרישות שלי.סגור
-
2.רק רמי לוי (ל"ת)אבי 11/2023/14הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.מכינים אותנו לעוד עליית מחירים, עכשיו בהצדקה חדשהDude 11/2023/14הגב לתגובה זו3 1ידפקו עוד שבעים אחוז תוספת למחירים, בלי שינוי של ממש בעלויות, כי החקלאים לא מקבלים הרבה על התוצרת ארץ, זו גם הסיבה שהם מעדיפים יצוא. כתבות כאלה לא יוצרים במקרה. קחו משכנתא לקנות פירות לילדים.סגור



