כסף וצרכנות

צ'ק של 4.01 דולר נמכר ב-46,063 דולר: מה הסיבה לטירוף?

הצ'ק המדובר הונפק מטעם אפל בשנת 1976, ממש בתחילת דרכה של החברה שהייתה אז קטנה ולא מוכרת. היא נמסרה לקמעונאית האלקטרוניקה רדיושאק וסטיב ג'ובס מילא אותו בתאריך 23.7 של אותה השנה כשהוא ושותפו דאז סטיב ווזניאק עמלו על פיתוח המחשב APPLE1
מערכת ice | 
צ'ק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
צ'ק של 4.01 דולר בלבד, כמעט 15 שקלים בסך הכל, נמכר בסכום מטורף של 46,063. אבל איך זה יכול להיות? כי מדובר בפריט נדיר במיוחד, כאשר סטיב ג'ובס מייסד אפל חתום על אותה המחאה במצב כמעט מושלם מלפני 47 שנים.
הצ'ק המדובר הונפק מטעם ""Apple Computer Company, בשנת 1976, ממש בתחילת דרכה של החברה שהייתה אז קטנה ולא מוכרת. היא נמסרה לקמעונאית האלקטרוניקה רדיושאק וג'ובס מילא אותו בתאריך 23.7 של אותה השנה כשהוא ושותפו דאז סטיב ווזניאק עמלו על פיתוח המחשב APPLE1.
 
ג'ובס (1955-2011), היה איש עסקים, יזם ומיליארדר אמריקאי, מחלוצי מהפכת המחשב' כמייסד תאגיד אפל ((Apple – המתמחה בעיצוב ופיתוח של מוצרי אלקטרוניקה, תוכנות מחשב ושירותי בידור וצריכה. הונו, נכון ל-2011, עמד על 7 מיליארד דולרים, והעניק לו מקום של כבוד ברשימת האנשים העשירים בעולם.

ב-1976 מהמוסך שבבית הוריו המאמצים, הקים ג'ובס יחד עם ווזניואק ורונלד ביין את חברת אפל, לשם כך מכר את הרכב שלו. אף שהדגם הראשון של המחשב שפיתחה הקבוצה, לא זכה לתהודה יוצא דופן, הדגם השני – "אפל2", זכה להצלחה רבה יותר והפך את ג'ובס ושותפיו לשמות מוכרים בתעשיית המחשבים המתפתחת. הפיתוח הבא של ג'ובס ואפל, מחשבי מקינטוש (על שם זן של תפוחים), העלו עוד יותר את קרנה של החברה ורווחיה. באוקטובר 2011 נפטר ג'ובס מסרטן הלבלב. כמחליפו כמנכ"ל אפל, מונה טים קוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה