תוכן שיווקי
בחירת פלטפורמת הפרסום הנכונה לעסק שלכם
בחירת פלטפורמות הפרסום המתאימות לעסק צריכה להביא בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה. בשלב הראשון, כדאי לבצע אפיון של קהל היעד. למשל שימו לב היכן הוא מבלה את זמנו, באילו שעות הוא פעיל ומהם ההרגלים הצרכניים שלו. זה יסייע בבחירת הפלטפורמות האפקטיביות ביותר עבור העסק שלכם
תוכן מקודם
|
לדוגמה, עסק המכוון לקהל צעיר עשוי למצוא תועלת רבה בפרסום באינסטגרם וטיקטוק. שעסק המכוון לקהל מקצועי ימצא ערך רב בפרסום בלינקדאין. בשלב זה מומלץ להתייעץ עם משרד פרסום מקצועי שיוכל לסייע בגיבוש אסטרטגיית פרסום, המשלבת בין הפלטפורמות השונות באופן היעיל ביותר.
גוגל, פרסום ותוצאות חיפוש
פרסום בשילוב גוגל מהווה אחד מאפיקי הפרסום האפקטיביים ביותר, במיוחד עבור עסקים שמוכרים מוצרים או שירותים שאנשים מחפשים בעצמם, באופן אקטיבי. הפלטפורמה מאפשרת פילוח של קהלי יעד לפי מיקום, שעות פעילות, התנהגות גלישה. יתרון משמעותי של פרסום בגוגל הוא היכולת להגיע למשתמשים בדיוק ברגע שהם מחפשים את המוצר או השירות שלכם. למשל, בעל מוסך בחיפה יכול לכוון את הפרסום שלו למשתמשים המחפשים "מוסך בחיפה" או "תיקון רכב באזור הצפון". הפלטפורמה מספקת אפשרויות למעקב אחר ביצועי הקמפיין. למשל מידע על המרות, עלות פר לקוח, החזר על ההשקעה. חשוב להקפיד על אופטימיזציה הקמפיינים, התאמת המילים וכן גם ניהול תקציבי אקטיבי.
פרסום בשילוב גוגל מהווה אחד מאפיקי הפרסום האפקטיביים ביותר, במיוחד עבור עסקים שמוכרים מוצרים או שירותים שאנשים מחפשים בעצמם, באופן אקטיבי. הפלטפורמה מאפשרת פילוח של קהלי יעד לפי מיקום, שעות פעילות, התנהגות גלישה. יתרון משמעותי של פרסום בגוגל הוא היכולת להגיע למשתמשים בדיוק ברגע שהם מחפשים את המוצר או השירות שלכם. למשל, בעל מוסך בחיפה יכול לכוון את הפרסום שלו למשתמשים המחפשים "מוסך בחיפה" או "תיקון רכב באזור הצפון". הפלטפורמה מספקת אפשרויות למעקב אחר ביצועי הקמפיין. למשל מידע על המרות, עלות פר לקוח, החזר על ההשקעה. חשוב להקפיד על אופטימיזציה הקמפיינים, התאמת המילים וכן גם ניהול תקציבי אקטיבי.
פייסבוק, פרסום בקהילת חברים
קמפיינים מוצלחים בפייסבוק יתבססו על מנגנוני הפילוח והטרגוט המתקדמים של הפלטפורמה. פייסבוק מאפשרת פנייה לקהלי יעד על בסיס מאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגות צרכנית. היתרון של פרסום בפייסבוק הוא ביכולת ליצור קהלים דומים המבוססים על לקוחות קיימים. צעד כזה מגדיל את הסיכוי להגיע ללקוחות איכותיים. מאוד עוזר להשקיע בתוכן ויזואלי שנראה טוב וגם להתאים את המסרים השיווקיים לכללי הפלטפורמה. פרסום בפייסבוק יעיל במיוחד עבור עסקים המוכרים מוצרי צריכה, שירותים אישיים, שירותי חוויות וכדומה.
קמפיינים מוצלחים בפייסבוק יתבססו על מנגנוני הפילוח והטרגוט המתקדמים של הפלטפורמה. פייסבוק מאפשרת פנייה לקהלי יעד על בסיס מאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגות צרכנית. היתרון של פרסום בפייסבוק הוא ביכולת ליצור קהלים דומים המבוססים על לקוחות קיימים. צעד כזה מגדיל את הסיכוי להגיע ללקוחות איכותיים. מאוד עוזר להשקיע בתוכן ויזואלי שנראה טוב וגם להתאים את המסרים השיווקיים לכללי הפלטפורמה. פרסום בפייסבוק יעיל במיוחד עבור עסקים המוכרים מוצרי צריכה, שירותים אישיים, שירותי חוויות וכדומה.
אסטרטגיות פרסום ואופטימיזציה
פלטפורמות הפרסום המודרניות כוללות שלל כלים לאופטימיזציה של קמפיינים. אחד הצעדים הכי חשובים הוא ניהול נכון של התקציב בין הפלטפורמות השונות. חשוב לבדוק כל הזמן את מדדי הביצוע המרכזיים בכל פלטפורמה כך שתוכלו להתאים את חלוקת התקציב בהתאם. למשל, אם מגלים שקמפיין בגוגל מניב המרות בעלות נמוכה יותר מקמפיין בפייסבוק, כדאי לשקול הסטת תקציבים בהתאם. יחד עם זאת לכל פלטפורמה יש תפקיד משלה ולעיתים משלים אל מול הלקוח - חלקן מתאימות ליצירת מודעות וחלקן להמרות. כדאי לפנות בשיווק שמציע ערך אמיתי לגולשים. ניתן להציע הנחה מיוחדת לגולשים שביקרו באתר אך לא השלימו רכישה, או לשתף תוכן מקצועי רלוונטי שיעזור להם בקבלת החלטת הרכישה.
פלטפורמות הפרסום המודרניות כוללות שלל כלים לאופטימיזציה של קמפיינים. אחד הצעדים הכי חשובים הוא ניהול נכון של התקציב בין הפלטפורמות השונות. חשוב לבדוק כל הזמן את מדדי הביצוע המרכזיים בכל פלטפורמה כך שתוכלו להתאים את חלוקת התקציב בהתאם. למשל, אם מגלים שקמפיין בגוגל מניב המרות בעלות נמוכה יותר מקמפיין בפייסבוק, כדאי לשקול הסטת תקציבים בהתאם. יחד עם זאת לכל פלטפורמה יש תפקיד משלה ולעיתים משלים אל מול הלקוח - חלקן מתאימות ליצירת מודעות וחלקן להמרות. כדאי לפנות בשיווק שמציע ערך אמיתי לגולשים. ניתן להציע הנחה מיוחדת לגולשים שביקרו באתר אך לא השלימו רכישה, או לשתף תוכן מקצועי רלוונטי שיעזור להם בקבלת החלטת הרכישה.
מדידה, ניתוח ושיפור מתמיד בקמפיינים פרסומיים אונליין
חשוב להקים מערכת מדידה למעקב אחר הביצועים בכל הפלטפורמות. כדאי להשתמש בכלי ניתוח כדוגמת גוגל אנליטיקס או כלים דומים שיש גם לפייסבוק ולפלטפורמות אחרות. לגבי מודעות או דפי נחיתה – בדיקה מתמדת עוזרת לזהות מה עובד הכי טוב עבור קהל היעד שלכם.
חשוב להקים מערכת מדידה למעקב אחר הביצועים בכל הפלטפורמות. כדאי להשתמש בכלי ניתוח כדוגמת גוגל אנליטיקס או כלים דומים שיש גם לפייסבוק ולפלטפורמות אחרות. לגבי מודעות או דפי נחיתה – בדיקה מתמדת עוזרת לזהות מה עובד הכי טוב עבור קהל היעד שלכם.
מעבר למדידת נתונים כמותיים, חשוב גם שיהיה משוב איכותני מהלקוחות. למשל קבלו מידע באמצעות סקרי שביעות רצון, קריאת תגובות ברשתות החברתיות או ניתוח שיחות עם נציגי שירות הלקוחות.
תכנון ארוך טווח ושיפורים בפרסום
פיתוח אסטרטגיית פרסום במיטבה נעשית בחשיבה לטווח ארוך ועם גמישות להתאמות בהתאם לשינויים בשוק או אצל קהל היעד או בפלטפורמות. מומלץ לבנות תכנית שתתאר את חלוקת התקציב בין הפלטפורמות השונות, תוך התחשבות בגורמים עונתיים ואחרים. אפשר להקצות חלק מהתקציב לניסויים בפלטפורמות חדשות או בפורמטים פרסומיים מסוג פרסום גרילה.
פיתוח אסטרטגיית פרסום במיטבה נעשית בחשיבה לטווח ארוך ועם גמישות להתאמות בהתאם לשינויים בשוק או אצל קהל היעד או בפלטפורמות. מומלץ לבנות תכנית שתתאר את חלוקת התקציב בין הפלטפורמות השונות, תוך התחשבות בגורמים עונתיים ואחרים. אפשר להקצות חלק מהתקציב לניסויים בפלטפורמות חדשות או בפורמטים פרסומיים מסוג פרסום גרילה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


