תוכן שיווקי

כך תחסכו במקום בבית

תוכן מקודם |
HOME.gif (צילום pexels)
הדרך הנכונה לחסוך מקום בבית היא להשתמש בפתרונות אחסון, לבחור היטב את הרהיטים ולא לשכוח את המטבח וחדרי השינה. נמאס לכם מהצפיפות? הנה המדריך המלא עם הטיפים החשובים
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כיצד השתנה סגנון המגורים המועדף של צרכן הדיור הישראלי. אם למשל בשנת 1967 רק 15% מהאוכלוסייה התגוררו בצפיפות של פחות מנפש אחת לחדר, ב-2010 כבר הגיע שיעור זה ל-59%. בנוסף, בשנת 1976 היוו דירות בנות 5 חדרים ויותר רק 4% מכלל הדירות שבנייתן הסתיימה – אולם ב-2012 חלקן הגיע ל-55%.
הבעיה היא שהמשך הגדלת צפיפות הבנייה למגורים והקמת בנייני רבי קומות ביישובים במרכז הארץ לא תמיד מלווים בשיפור משמעותי באיכות הדירות. יתרה על כך, גם בעלי דירות 5 חדרים לא בהכרח יודעים כיצד לסדר אותם ופיזור לא נכון של רהיטים ברחבי הבית עלול לפגוע באיכות החיים ולגרום לתחושת צפיפות.
כמה ואיזה פתרונות אחסון יש לכם?
הרבה בתים מתאפיינים כיום בחוסר מקום עקב ריבוי רהיטים, אבל יש כמה טריקים נחמדים למניעת צפיפות. קודם כל, צריך לנצל כל פינה בבית לטובת פתרונות אחסון ולדאוג שהם יהיו נגישים. ארון נגיש מעלה את הסיכוי לכך שנכניס אליו דברים וחפצים מיותרים, בעוד עם בוידעם רחוק וגבוה יכול מאוד להיות שנתעצל. הסוד הוא לשלב את פתרונות האחסון במקומות הנכונים כדי שהם לא ישתלטו על חלל הפנים ומנגד יאפשרו לנו להגדיל את השטח הפתוח.
יש פתרונות אלגנטיים לחיסכון במקום שכל אחד מכיר אבל רק מעטים מנצלים. הדוגמא הכי טובה היא מדפים שאותם ניתן לתלות על הקיר בסלון, במטבח ובחדרי השינה. מדף לא תופס מקום משטח הרצפה אבל הוא משמש לאחסון של חפצי נוי, צעצועים, ספרים ודברים אישיים. המדפים חשובים בכל סוגי הבתים הפרטיים ובחירתם היא פונקציה של גיל הילדים והמראה הדקורטיבי שלהם.
התמודדות עם סוגיית המקום הפנוי בבית לא ייחודית לישראל. בכל רחבי העולם המערבי מנסים כיום לחסוך במקום תוך כדי שיפור של איכות החיים, ויש תחרות בין יצרני הרהיטים על השאלה מי יצליח לייצר את הדגמים הכי מודולאריים. בתוך כך, פתרונות קלאסיים כמו ספות נפתחות למיטה שומרים על מעמדם והופכים לחלק בלתי נפרד מהבית. כאן הספה לא פחות איכותית מהמיטה ואין שום בעיה להשתמש בה במסגרת אירוח חברים, קרובים ובני משפחה.
אל תשכחו לבחור רהיטים נוחים ומזמינים לסלון. בדקו האם מתאפשר מעבר קל בין אזור אחד למשנהו בחלל, והוציאו מהסלון רהיטים שמפריעים לכם בתנועה החופשית בחדר. במקביל, השתמשו בתמונות ואביזרי דקורציה שלא תופסים מקום אבל עוזרים לעצב אותו.
אל תשכחו את המטבח
המטבח מהווה אתגר עבור רווקים ומשפחות כאחד. מלבד העובדה שמדובר בדרך כלל בחלל קטן של כמה מטרים מרובעים, תמיד קשה למצוא בה את מה שמחפשים ויש למצרכים בתוך הארונות נטייה להתבלגן מעצמם. לפיכך, המטרה של חיסכון במקום במטבח היא לייעל את העבודה ולסדר אותו.
חיסכון במקום מחייב חלוקה של המטבח לפי אזורים, חטיבות ומשפחות מוצרים. ליד אזור הכיריים צריך להציב את הסירים והאביזרים הרלוונטיים, בעוד באזור מכונת הקפה נשים את הכוסות ושאר המשקאות. חלוקה יעילה לקטגוריות תעזור לסדר את המטבח ובסופו של דבר גם תביא לחיסכון במקום. בנוסף, הסידור של המטבח ימנע תחושת מיאוס ואולי יחסוך לכם כמה אלפי שקלים על שיפוץ יסודי.
עוד שמשהו שאסור לוותר עליו בשביל לחסוך מקום במטבח הוא ארון. מומלץ להתייעץ עם נגר כדי לנצל את הגובה והעומק של ארונות, לשים מוצרי חשמל למטה ודברים שימושיים למעלה ולבדוק מה תדירות השימוש בכל אחד מהם. במזווה משתמשים כדי לאחסן כלים חד פעמיים וכלי אירוח ואת מגירת הסכו"ם מחלקים באמצעות קופסאות קטנות.
כל מה שקורה בחדר השינה
צפיפות גורמת לתחושת מחנק שתלווה אתכם בכל חדרי הבית. אחד המקומות שבו תצטרכו להשקיע בארגון, סידור וחיסכון במקום הוא לפיכך חדר השינה. זו גם משימה שקל לבצע ואפילו לא צריך לחרוג מתוך מסגרת התקציב בשבילה, כי יש כיום המון אפשרויות לחסוך במקום בלי להתפשר על איכות החיים.
את הסדר והארגון בחדר השינה משיגים באמצעות שידות. נסו למקם את השידות בפינה של החדר וליד המיטה ובדקו איך עוד אפשר להשתמש בהן. מלבד מגירות בשידה לאחסון שלטים או דברים אישיים, חלקן יכולות גם לשמש כמעמד לגוף תאורה ולחסוך את המקום שגוזלים גופי תאורה עומדים.
כמו כן, בדקו האם יש אפשרות לקנות מיטה זוגית עם ארגז מצעים. יש דגמי מיטות עם ארגזים גדולים ואפשר להשתמש בהם בשביל לאחסן עוד הרבה דברים שהם לאו דווקא מצעים. ארגז מצעים מתחת למיטה יעזור לכם לשמור על חדר שינה מאורגן והוא ישמש גם לחלק מהציוד של הילדים. הוספת ארגז מצעים מייקרת מעט את המיטה, אך היא שווה את ההשקעה וקריטית בעיקר בחדרי שינה קטנים מהממוצע.
תגיות בית | חיסכון | קניות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה