קריפטו

עוקץ ענק בקריפטו: נוכלים הצליחו להשיג נכסים בסכום מטורף

כמעט 2 מיליון דולר נגנבו בשבוע שעבר על ידי תרמית פשוטה להחריד, ששכנעה סוחרים בנכסי קריפטו להעביר את הנכסים שלהם לנוכלים תוך ניצול של אי הבנה קטנה
יאיר מור | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
שודדים הצליחו לגנוב בשבוע שעבר נכסי אמנות קריפטוגרפיים (NFT) בשווי של כמעט 2 מיליון דולר ממשתמשי האתר המוביל בתעשייה, כך לפי פרסומים בחשבונות הטוויטר של האתר ובכיריו.
אתמול (ראשון) לפנות בוקר לפי שעון ישראל הודיע אתר OpenSea, זירת המסחר המרכזית ל-NFT, כי "אנו חוקרים באופן פעיל שמועות אודות פרצה המקושרת עם חוזים חכמים הקשורים ל-OpenSea. נראה שזו מתקפת פישינג שמקורם מחוץ לאתר OpenSea. אל תלחצו על קישורים מחוץ ל-opensea.io". הדיווח הגיע לאחר שמספר משתמשים התלוננו על כך שנכסיהם נגנבו.
 
הבוקר דיווחה החברה כי טרם איתרה את מקור המזימה, אך הסיקה כי מדובר במתקפת פישינג – כלומר, כזו שהתבססה על "הנדסה חברתית", או שכנוע של גולשים להעביר נכסים לתוקף המתחזה לישות אחרת – ולא בפרצה בשירות שלה. תחילה סברה החברה כי 32 משתמשים נפלו קרבן למתקפה, אך לאחר מכן עדכנה כי 32 הוא מספר המשתמשים שעליהם נוסתה המתקפה, בעוד מספר אלה שנפלו בה בפועל עמד על 17 בלבד.
עם זאת, אותם 17 איבדו, לפי הדיווחים, 254 פריטי אמנות ייחודיים בשווי מצטבר שמולי ווייט, מהנדסת תוכנה העוסקת בקריפטו ובוויקיפדיה, מעריכה בסך של 641 את'ר, או 1.7 מיליון דולר.
 
מנכ"ל OpenSea, דווין פינצר, אישר שהתוקפים מצאו שיטה לבצע העברה של נכסים על גבי הגרסה הישנה של פלטפורמת החוזים החכמים של החברה בלי להעביר תמורה כלשהיא בכיוון ההפוך. כדי לנצל את הידע הזה הם שלחו למשתמשים מיילים שהתחזו לאתר, וניצלו את העובדה שביום שישי האחרון ביצע האתר מעבר מהגרסה הישנה של החוזים לאחת חדשה, שלא כוללת את האפשרות הזו. הם בישרו למשתמשים כי כדי שהנכסים שלהם יעברו מהגרסה הישנה לחדשה הם צריכים לבצע פעולה – וכך גרמו להם להעביר את הנכסים לארנקים של הנוכלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה