כסף וצרכנות

שוד הקריפטו הגדול בהיסטוריה: ביטקוין בשווי מיליארדי דולרים נגנב

הרשויות בארה"ב עצרו גבר ואישה בתחילת שנות ה-30 לחייהם שחשודים כי עמדו מאחורי שוד של מיליארדי דולרים בביטקוין – ואפילו הצליחו להשתלט על הארנק שבו היה הכסף הגנוב
יאיר מור | 
מדדי הקריפטו (צילום vecteezy, pngwing)
מחלקת המשפטים בארה"ב הודיעה אמש (שלישי) על מה שעשוי להיות התפיסה החשובה ביותר אי פעם: המחלקה הצליחה למצוא את האנשים שעמדו מאחורי אחד השודים הגדולים ביותר בהיסטוריה של שוק הקריפטו, לעצור אותם ואף להחרים את רוב הסכום העצום שגנבו השניים.
איליה ליכטנשטיין (34) ואשתו, הת'ר מורגן (31) ממנהטן חשודים כי עמדו מאחורי פריצה לבורסת הקריפטו Bitinfex מהונג-קונג באוגוסט 2016, במהלכה נגנבו 119,754 מטבעות ביטקוין ששוויים כיום כ-4.5 מיליארד דולר. השניים ניסו לכסות את עקבותיהם על ידי מה שהחוקר הראשי של רשות המסים, ג'ים לי, כינה "תוכנית שיטתית ומחושבת", במסגרתה הם פתחו כ-2,000 ארנקי קריפטו שונים שביניהם העבירו את המטבעות הדיגיטליים הגנובים.
 
"ההעברות הבלתי מורשות הללו שלחו את הביטקוין הגנוב לארנק דיגיטלי שתחת שליטת ליכטנשטיין", נכתב בהודעה. "במהלך 5 השנים האחרונות, בערך 25,000 מהביטקוין הגנובים הועברו מתוך הארנק של ליכטנשטיין דרך תהליך הלבנת כספים מורכב שהסתיים כאשר קצת מהכספים הגנובים הופקדו בחשבונות כספיים הנשלטים על ידי ליכטנשטיין ומורגן".
כאמור, המזימה של השניים כללה תהליך ארוך של העברת הכסף בין ארנקים שכולם למעשה היו בשליטתם, המרה של חלק מהביטקוין למטבעות אחרים ועוד. יותר מ-94,000 ביטקוין עדיין היו בארנקים דיגיטליים, שחוקרי רשות המסים הצליחו להשתלט עליהם לאחר שהשיגו גישה לקבצים שאחסנו ליכטנשטיין ומורגן בחשבונות ענן וכללו את הכתובות ומפתחות ההצפנה לכל החשבונות. סה"כ, הצליחה המחלקה להחרים מטבעות בשווי כולל של 3.6 מיליארד דולר מתוך 4.5 המיליארד שנגנבו.
סגנית היועמ"ש של ארה"ב, ליסה מונקו, מסרה כי מדובר ב"תפיסה הכספית הגדולה ביותר בתולדות המחלקה".
ב-2019 כבר נעצרו שני אחרים שחשודים בשותפות בשוד הענק: אלי ואסף גיגי נעצרו על ידי משטרת ישראל. כעת, כאמור, נעצרו מי שככל הנראה עמדו מאחורי הפריצה והשוד. הם עומדים בפני האשמות על קשירות קשר להלבנת כספים ולמרמה, שהעונשים עליהם יכולים להגיע ל-20 שנות מאסר ו-5 שנות מאסר, בהתאמה.
ביטינפקס, ששרדה למרות השוד הענק, מסרה כי שיתפה פעולה עם השלטונות במהלך כל החקירה, ומקווה לקבל חזרה את הכסף שנתפס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה