קריפטו

רשות המסים מזהירה: אל תנסו להעלים מאיתנו רווחי קריפטו

אוסטרליה הוציאה הודעה לאזרחיה, בה היא מבהירה כי יש לה דרכים לדעת מי משקיע בקריפטו גם אם הוא לא מדווח על כך, והוסיפה כי השנה היא תבדוק בקפידה את ההוצאות שאנשים מדווחים עליהן כקשורות לעבודה מהבית
יאיר מור | 
דוחות קריפטו (צילום vecteezy)
אזרחי אוסטרליה צריכים להיזהר מאוד כשהם מגישים בימים הקרובים את הדיווחים שלהם לרשויות המס. זאת לאחר שמשרד המס האוסטרלי, המקבילה המקומית לרשות המסים, פרסם כי השנה הוא מתכוון לתעדף בדיקה של ארבעה תחומים בדיווחי האזרחים ב"עונת המס".
אחד התחומים הללו הוא השקעות בנכסים קריפטוגרפיים. לדברי עוזר הנציב, טים לוֹ, "קריפטו הוא סוג פופולארי של נכס, ואנו מצפים לראות יותר רווחי הון או הפסדי הון (ממנו) מדווחים בטפסי החזרי מס השנה". הוא הוסיף אזהרה: "זכרו שאינכם יכולים לקזז את ההפסדים שלכם בקריפטו מול המשכורת או השכר" (באנגלית הראשון משמעו משכורת קבועה והשני משכורת שעתית או יומית, בניגוד לעברית בה אנו משתמשים בשני המונחים כמלים נרדפות).
 
לו טרח להכניס להודעה איום מרומז בכך שהרשויות יודעות גם על מי שלא מדווח אודות ההשקעות שלו בקריפטו: "דרך תהליכי איסוף המידע שלנו, אנו יודעים שאוסטרלים רבים רוכשים, מוכרים או ממירים מטבעות ונכסים דיגיטליים, כך שחשוב שאנשים יבינו מה זה אומר לגבי התחייבויות המס שלהם", הוא כתב. בשנה שעברה העריך המשרד כי יותר מ-600,000 אזרחים משלמי מס במדינה בת 25.5 מיליון התושבים השקיעו בקריפטו בשנים האחרונות, ודיווח כי הוא עוקב אחר הפעילות בבורסות הקריפטו הפועלות במדינה כבר מאז 2014 ומסוגל להשוות את הפעילות בהן מול נתונים של אזרחים כדי לגלות מי משקיע בקריפטו בלי לדווח על כך.
עדיפות נוספת של המשרד השנה היא הבקשות להחזרים על הוצאות לעבודה מהבית. "כמה אנשים החליפו לסביבת עבודה היברידית מאז תחילת המגפה, מה שהוביל אחד מכל שלושה אוסטרלים לטעון להוצאות עבודה מהבית בהחזרי המס שלהם בשנה שעברה", נאמר בהודעת המשרד. "אם המשכתם לעבוד מהבית, אנו מצפים לראות ירידה תואמת בהוצאות עבודה כגון רכב, הלבשה ושאר הוצאות הקשורות לעבודה, כגון חניה ואגרות (כלומר על נסיעה בכבישים מהירים)".
 
המשרד המשיך והזהיר: "אם הסדרי העבודה שלכם השתנו – אל תעתיקו ותדביקו את הבקשות שלכם משנים עברו. אם ההוצאות שלכם שימשו גם לעבודה וגם לשימוש פרטי, תוכלו לדרוש (החזרים) רק על החלק הקשור לעבודה. לדוגמא, אינכם יכולים לדרוש (החזר בגובה) 100% על חשבון הטלפון הסלולרי אם אתם משתמשים בטלפון הסלולרי שלכם להתקשר לאבא ואמא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה