דיגיטל וטק

סין השתלטה על חשבונו של ראש הממשלה ברשת החברתית

טענות קשות נגד סין לאחר שראש הממשלה איבד את הגישה לחשבון שלו ברשת החברתית החשובה במדינה, בעוד ראש האופוזיציה ממשיך להכפיש אותו: "צנזורה", "התערבות בבחירות"

יאיר מור |  1
אישה סינית משתמשת בטלפון (צילום Sunyu Kim, Pexels)
חשבונו של ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ברשת החברתית הגדולה בסין "נחטף" על ידי הממשל הסיני, כך מאשימים בימים האחרונים פוליטיקאים מהמפלגה הליברלית באוסטרליה (המקבילה לליכוד בארץ).
לדברי מספר סנאטורים מהמפלגה, בחודשים האחרונים איבדה המפלגה את הגישה לחשבון הרשמי של ראש הממשלה ב-WeChat, המקבילה הסינית לוואטסאפ. האזרח הסיני שהפעיל את החשבון עבור ראש הממשלה והמפלגה נחסם מגישה אליו, וכעת הבעלים של החשבון היא חברת אינטרנט לא מוכרת בסין, ושמו של החשבון שונה משמו של מוריסון ל"חיים סינים חדשים באוסטרליה". כעת, במקום הודעות מתורגמות מטעם ממשלת אוסטרליה, הוא מקדם בדלנות סינית באוסטרליה וביקורת על הממשלה.
 
מפלגת השלטון האוסטרלית נרשמה לרשת החברתית הסינית ב-2019, כחלק מניסיונה לקרוץ לקול הסיני במדינה – אחד המיעוטים הגדולים באוסטרליה, הסמוכה לסין. באותה שנה הצטרפה גם מפלגת העבודה, מנהיגת האופוזיציה, לאותה רשת חברתית.
האחרונה, לטענת פוליטיקאים מהימין האוסטרלי, עדיין זוכה לגישה מלאה לחשבונותיה ברשת החברתית הסינית. לדברי הסנאטור ג'יימס פטרסון יו"ר ועדת המודיעין והביטחון מהמפלגה הליברלית בראיון לרדיו האוסטרלי היום (שני), "יש 1.2 מיליון אוסטרלים ממוצא סיני המשתמשים בשירות הזה יותר מכל אחד אחר, ועתה לא יכולים עוד לגשת לחדשות ומידע מראש הממשלה שלהם – אך הם עדיין יכולים לגשת למידע ביקורתי כלפי הממשלה, מתקפות נגד הממשלה על ידי מנהיג האופוזיציה", אנת'וני אלבניז. הוא הוסיף כי מדובר בצנזורה ו"התערבות זרה בבחירות", שצפויות להתקיים בחודש מאי.
מקורות במפלגה אמרו לרויטרס כי בחודשים האחרונים פנתה המפלגה מספר פעמים ל-Tencent, מפעילת הרשת החברתית, בבקשה לשחזר את הגישה של המפלגה לחשבון – אך לא קיבלו כל תגובה. טנסנט גם לא הגיבה לבקשת תגובה מצד סוכנות הידיעות רויטרס לידיעה.
ההשתלטות על החשבון הגיעה מספר חודשים לאחר שהוא נחסם על ידי טנסנט בעקבות תמונה של חייל אוסטרלי באפגניסטאן, שהוגדרה על ידי החברה הסינית כעבירה על החוק הסיני נגד "שכתוב ההיסטוריה ובלבול הציבור". המפלגה הליברלית והממשלה בראשונה ניהלו לכל אורך משבר הקורונה מלחמה דיפלומטית חסרת תקדים נגד סין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחלה תמונה של סין (ל"ת)
    אופיר 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור