קריפטו

לראשונה בהיסטוריה: הונאת NFT. כך זה התבצע

זה היה עניין של זמן: כתב אישום ראשון אי פעם בעולם הנכסים הדיגיטליים הוגש נגד עובד לשעבר באתר הגדול ביותר בתחום ה-NFT. נאשם בהונאה בנקאית ובהלבנת הון בעזרת מידע עסקי סודי
מערכת ice |  1
עוקץ הקריפטו (צילום pixabay, unsplash)
עולם הקריפטו, כמו כל תחום חדש וצומח, כולל גם פרצות שקוראות לגנבים: אמש (רביעי) נעצר נתנאל צ'סטיין, מנהל מוצר לשעבר בחברת השוק הדיגיטלי "אופן סי" (OpenSea), בחשד להונאה בנקאית ברשת ובהלבנת הון. הפרקליטות של ניו יורק תגיש נגדו את כתב האישום הראשון הקשור לרכישה ומכירה בתחום הנכסים הדיגיטליים וה-NFT.
צ'סטיין (31) היה אחראי בין השאר על בחירת אסימונים ואוספים של NFT שיוצגו בדף הבית של אתר "אופן סי" - מה שתכופות העלה את מחירם משמעותית (מדובר באתר הגדול ביותר בתחום הסחר ב-NFT). לפי הרשויות, הנאשם עשה שימוש לכאורה במידע עסקי סודי על נכסי ה-NFT שעומדים להיות מקודמים באתר וביצע סחר פנימי עבור הרווח הכלכלי האישי שלו.
 
צ'סטיין רכש בחשאי עשרות נכסי NFT זמן קצר לפני שהוצגו בעמוד הבית. כתב האישום מתאר 45 רכישות אסימונים ב-11 הזדמנויות שונות, ולטענת התובעים, הוא מכר את האסימונים תמורת "פי שניים עד פי חמישה ממחיר הרכישה הראשוני שלהם". כדי להסתיר את ההונאה, כך נטען, הוא השתמש בארנקי מטבעות דיגיטליים אנונימיים ובחשבונות אנונימיים ב"אופן סי".
אסימוני NFT הם יצירות אמנות דיגיטליות או פריטי אספנות שתוך שימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין מוכחות הייחודיות שלהם והבעלות עליהם. שוק הקריפטו וה-NFT הופך פופולרי ומתפתח בקצב מסחרר בשנים האחרונות, אך הופעתו וכניסתו למיינסטרים נגועה גם במחלוקות, וניסיונות ההונאה גם הם הולכים ומתרבים. בשל מקומו המרכזי של אתר "אופן סי" בתחום, יש רמאים המתחזים לעובדי החברה על מנת לגנוב אסימונים, ושחזור סחורות גנובות מסתמכת לרוב על אכיפה מרוכזת של החברה. אבל הפעם מדובר בעובד של החברה שהיה בדרג ניהולי. כשנודעו החשדות נגדו, צ'סטיין פוטר מהחברה.
 
"צ'סטיין בגד ב'אופן סי' על ידי שימוש במידע העסקי החסוי שלה כדי להרוויח כסף לעצמו", הצהיר התובע במחוז הדרומי של ניו יורק, דמיאן וויליאמס, והוסיף: "מנגנוני ה-NFT יכולים להיות חדשים, אבל סוג כזה של תוכנית פלילית אינו חדש". עוד אמר התובע כי כתב האישום ממחיש את המחויבות של משרדו להכחיד את סחר הפנים הלא חוקי - בין אם זה בבורסה או בפלטפורמה הדיגיטלית בלוקצ'יין.
את החקירה הוביל צוות האכיפה הלאומי למטבעות קריפטו של ה-FBI (ה-SEC) שהכפילה לאחרונה את כוח האדם בשל חשדות לשפע הונאות. מעניין לציין שהרשות האמריקאית לניירות ערך, שבדרך כלל מובילה בחקירות של תיקי סחר פנים, ככל הנראה לא הייתה מעורבת בחקירה זו. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם מוכרים לעצמם ומעלים מחיר
    Nft נוכלות 06/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מריצים את המחירים ו מוכרים לעצמם עוד ועוד ואז באים הכבשים ו קונים במחיר מטורף .. הכל נוכלות והמטומטמים קונים
    סגור