קריפטו

ה-FBI הכריז: 100,000 דולר תמורת ראשה של מלכת הקריפטו

דוברת שלוש שפות, גנבה ארבעה מיליארד דולר ממשקיעים תמימים, והיא האישה ה-11 שנכנסת לרשימת מבוקשי ה-FBI. הכירו את ד"ר רוז'ה איגנטובה
מערכת ice | 
רוז'ה איגנטובה (צילום צילום מסך)
משטרת ה-FBI הודיע אתמול ​(חמישי) כי צירף את ד"ר רוז'ה איגנטובה - הידוע גם בשם "מלכת הקריפטו", לרשימת עשרת המבוקשים שלו. איגנטובה מואשמת בהקמת חברת מטבעות קריפטו מזויפת, שהונתה משקיעים בכמעט 4 מיליארד דולר.
לפי ה-FBI, איגנטובה היא האישה ה-11 שנוספת לרשימה בהיסטוריה של 72 השנים של הארגון. הרשויות הציעו כעת פרס של 100,000 דולר עבור מידע שיוביל ללכידתה. "הרבה קורבנות בכל רחבי העולם נפגעו כלכלית בגלל זה", אמר סוכן החקירה המיוחד רונלד שימקו בהצהרה אתמול. "אנחנו רוצים להביא אותה לדין".
על פי ה-FBI איגנטובה ובן זוגה הקימו בשנת 2014 פלטפורמת מסחר במטבעות קריפטו, בשם OneCoin. החוקרים אמרו כי איגנטובה קידמה את החברה באמצעות "אסטרטגיית שיווק רב-שכבתית" שעודדה משקיעים ראשוניים למכור חבילות של OneCoin גם לחברים ובני משפחה.
 
הסוכן שימקו אמר שאיגנטובה השתמשה בהייפ שנוצר סביב הביטקוין, כדי למשוך צרכנים שלא הבינו עד הסוף כיצד פועל מטבע קריפטוגרפי. "OneCoin טענה שיש לה בלוקצ'יין פרטי", הוסיף שימקו. "זה בניגוד למטבעות וירטואליים אחרים, שיש להם בלוקצ'יין מבוזר וציבורי. במקרה הזה, המשקיעים פשוט התבקשו לסמוך על OneCoin".
איגנטובה נחקרה על ידי הרשויות בארה"ב, והיא הואשמה באוקטובר 2017, אז ברחה לבירת בולגריה סופיה, ומשם לאתונה בירת יוון, היא נראתה שם ב-25 באוקטובר - ולא נראתה מאז.
 
חודשים לאחר מכן, כתב אישום חדש ייחס לה סעיף של קשירת קשר לביצוע הונאה, הונאה, קשירת קשר לביצוע הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך והונאת ניירות ערך.
איגנטובה, 42, תוארה כבעלת "עיניים חומות ושיער חום כהה עד שחור", כתב ה-FBI, וציין כי ייתכן שהיא שינתה את המראה שלה. ה-FBI גם אמר שהיא עשויה לנוע עם שומרים חמושים. איגנטובה דוברת אנגלית, גרמנית ובולגרית. ייתכן שהיא נוסעת עם דרכון מזויף ויש לה קשרים בבולגריה, גרמניה, רוסיה, יוון ואיחוד האמירויות הערביות. הסוכן שימקו ציין שלפני שנעלמה, איגנטובה חיה אורח חיים מפואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה