משפט

מחירון הפשע נחשף: כמה תשלמו על אקדח בשוק השחור?

מאות שוטרים ולוחמי מג"ב לביצוע גל מעצרים וחיפושים נרחב ברחבי הארץ, במהלכו נעצרו למעלה מ-30 חשודים, בהם דמויות משפיעות בעולם הפשיעה. במסגרת המבצע נחשף מחירון הנשקים בשוק השחור
מערכת ice |  7
נשק (צילום unsplash)
עבריין משפיע מתחום בניית מטעני החבלה והסחר הבלתי חוקי בנשק הופעל על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ת"א כסוכן חשאי, ובמשך חודשים תיעד עשרות עסקאות באמצעי לחימה, מטעני חבלה, רובי סער, אקדחים, תחמושת וסמים. 
הבוקר, עם הבשלת השלב הסמוי של המבצע, יצאו מאות שוטרים ולוחמי מג"ב לביצוע גל מעצרים וחיפושים נרחב ברחבי הארץ, במהלכו נעצרו למעלה מ-30 חשודים, בהם דמויות משפיעות בעולם הפשיעה מיפו, לוד, רמלה, חיפה, כפר קאסם, קריית ביאליק, קריית מוצקין, תל שבע, ברטעה וסג'ור.
הסוכן אותר כמועמד להפעלה מודיעינית על ידי שוטרי מפלג המודיעין בימ"ר ת"א, ולאחר תהליך בחינה נחתם עמו הסכם הפעלה. במהלך הפעלת הסוכן הוא שוגר לביצוע עשרות עסקאות נשק, מטעני חבלה וסמים, מול דמויות המוכרות לו היטב מעולם הפשיעה לאחר שנים רבות של פעילות פלילית ושנות ריצוי מאסרים בבתי הכלא. 
היכרותו רבת השנים עם עולם הפשיעה, אפשרה לסוכן ביצוע עסקאות בחתך ארצי, עם דמויות מהתארגנויות פשיעה שונות ברחבי הארץ, בצפון, במרכז, ובדרום, ובייחוד דמויות משפיעות בעולם הפשיעה ביפו.
במהלך ביצוע עסקה של רכישת רובה סער בצפון הארץ, פגש הסוכן קצין במנגנוני הרשות הפלשתינית שנכח במקום, ובהמשך רכש ממנו רובה סער מסוג M-16, תתי מקלע מאולתרים מסוג "קרלו" ואקדחים. על פי החשד, במהלך העסקה עם הקצין מהרשות הפלשתינית, הוא ביקש לוודא עם הסוכן כי מדובר בנשק שישמש לפגיעה ביהודים.
 
הבוקר, במקביל לביצוע גל המעצרים, נערך במטה משטרת מחוז תל אביב טקס במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד, ראש אגף סיכול פשיעה ניצב נתן בוזנה ומפקד הימ"ר ניצב משנה אסף צור.
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר בטקס: "אחרי למעלה משנה של מאמץ משטרתי עילאי שבו לא חסכנו בשום אמצעי או משאב, אנו יכולים לומר בבירור: ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ספגו ועדין סופגים מהלומות קשות שלא ידעו כמוהן שנים רבות. הכרזנו מלחמה על תופעת הנשק הבלתי חוקי, הכרזנו מלחמה על תופעת הירי, הכרזנו מלחמה על גלגול הכסף השחור, הכרזנו מלחמה על העבריינים הכבדים שפוגעים קשות באזרחי ישראל - ובמלחמה הזו אני יכול להתחייב בפניכם - אנחנו ננצח".
השר לביטחון פנים עמר בר לב: "יש כאן רגע של נחת שעבורו אתם עובדים שנים. עסקתי בנושאי מודיעין, אני מכיר את העבודה הקשה, הזמן, הסביבה הקרובה שלא מודעת לעבודה הקשה שאתם מבצעים, עבודה שרובה מאחורי הקלעים. אין ספק שאתם יכולים לעמוד בגאון מאחורי ההכרזה שאנחנו הולכים לבלום ולצמצם את הפשיעה בחברה הערבית".
מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד: "ימ"ר תל אביב בהפעלה היצירתית הזאת, הביאה לידי ביטוי מירבי את יעדי משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים בתחום עבירות הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית. בהפעלה הזֹאת שמתם את היד על כלי הנשק, וגם על היד הסוחרת בו. נגעתם בקצה הפירמידה, באלה הסוחרים בדם, עבריינים שהפשיעה עבורם היא דרך חיים. הושטתם יד ארוכה לעבר הרוֹבד העברייני המניע את תעשיית הנשק הבלתי חוקי והסמים הקשים במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רק חבל שלא מערכים
    גיל לבהררי 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק חבל שלא מערכים את השוטרים
    סגור
  • 4.
    עונש מוות לרוצחים (ל"ת)
    ניסים 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נשק
    דין דין 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפוא מזמינים? בקצב הזה כל אזרח יזדקק לנשק בבית.
    סגור
  • 2.
    קשקוש.אקדח בשוק השחוריכול לעלות גם 500-3000
    פרבלום 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ש"ח. מנין המחירון ההזוי הזה???
    סגור
  • אהלן
    תן כיוון.. לא פה כמו 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תן כיוון
    סגור
  • חחח
    חחח 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה חי בסרט בדיוני אולי אקדח אוויר במחיר הזה חחח
    סגור
  • 1.
    שאפו
    מור 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע פרגון סוף סוף .שצריך מפרגנים
    סגור