קריפטו

טרול הקריפטו חושף את הכתובות של הסלבס

בלגן רגולטורי פוטנציאלי בקריפטו: משתמש אנונימי חשף כתובות ועסקאות של ארנקי קריפטו ששייכים לכוכבים ולדמויות בולטות. מדובר בעסקאות פרוטוקול טורנדו קאש ובכתובות Ethereum בעלות פרופיל גבוה, במה שנראה כטרול שמבין בתחום
מערכת ice | 
ג'ימי פאלון (צילום: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
כתובות ועסקאות של ארנקי קריפטו השייכים לסלבריטאים שונים שמושקעים בקריפטו נחשפו חלקית השבוע על ידי משתמש אנונימי שפועל כטרול.
הארנקים המושפעים כוללים למשל את אלה שבשליטת מנכ"ל Coinbase בריאן ארמסטרונג, מנחה הטלוויזיה ג'ימי פאלון, מותג הבגדים Puma וכן ארנק שנוצר לתרומות לאוקראינה. דמויות קריפטו בולטות כמו האמן ביפל וסלבריטאי מיינסטרים נוספים כמו הקומיקאי דייב שאפל קיבלו אתר (ETH).
משרד האוצר לבקרת נכסים זרים (OFAC) - כלב שמירה של ממשלת ארה"ב בתחום - אישר את חשיפת הטורנדו קאש, ואסר על אנשים וגופים בארה"ב לקיים אינטראקציה או עסקאות עם כלי הפרטיות. הם הזהירו כל "אמריקאי כולל כל מי שנמצא על אדמת ארה"ב וכן כל אזרח אמריקאי בחו"ל".
 
Tornado Cash הוא מיקסר, פרוטוקול שנועד לאסוף כספים במאמץ לטשטש את המקור של כל עסקה נתונה. פקידים אמריקאים טענו כי מספר לא מבוטל של כספים שזרמו דרך המיקסר היו קשורים לפעילויות פליליות, כמו ההכנסות של צפון קוריאה מפריצה לבורסות ושירותי קריפטו שונים.
מכיוון ש-Tornado Cash היא ישות עם סנקציות, סביר להניח שאנשים בארה"ב יהיו מחויבים חוקית לחסום עסקאות נכנסות מהארנקים שלה. חוקי OFAC מחייבים אנשים בארה"ב להקפיא כל עסקאות או כספים שנשלחו מ-Tornado Cash. לא ניתן לחסום העברה נכנסת בשרשרת, ולכן סביר להניח שבורסות וגורמים אחרים יצטרכו לחסום את הכתובות. זה עשוי להיות לא קל עבור סלבריטאים ועסקים עם ארנקים ציבוריים שאינם מופעלים על ידי בורסה או סוג דומה של עסקים.
נראה שהרעיון לשלוח 0.1 ETH לארנקים של ידוענים מקורו בטוויטר בפוסט שני של המשתמש Depression2019, שמאז צייץ מחדש תמונות מסך מהעסקאות בשרשרת. האופי הפתוח של הקריפטו נועד לנתק מתווכים, בניגוד למגזר הפיננסי המסורתי שישתמש בבנקים ובמוסדות פיננסיים אחרים כדי לפעול כשומרי סף נגד עסקאות כאלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה