תרבות ופנאי

עדן גולן בקרב צמוד: זו המדינה שעלולה להדיחה מהעשירייה

הנציגה הישראלית לאירוויזיון ממשיכה לשמור על המקום התשיעי, אך במקום העשירי מתרחשים לאחרונה שינויים שעלולים להשפיע בהמשך על יציבותה של ישראל בעשירייה
שירה יום טוב | 
אירוויזיון (צילום shutterstock)
בימים האחרונים התרחשו תזוזות בפסגת טבלת ההימורים לאירווזיון 2024, מדובר בנקודת זמן שהולכת והופכת להיות מכרעת כשבעוד חודש כבר יעמדו נציגי המתמודדות על במת חצי הגמר במאלמו.
ישראל התמקמה בשבוע שעבר במיקום קריטי בענייני הימורים, כשהיא במקום התשיעי כך שכל התחזקות מצד המדינות שמובילה לעומתן, מסכן את מיקומה בעשירייה המובילה, ובעצם בבולטות בתחרות.
בזמן שישראל נמצאת במקום התשיעי, ועוד שומרת על סטטוס עשירייה פותחת, במקום העשירי התמקמה היום אוסטריה שמאז שיחרור השיר מטפסת בהדרגה, כך שאם תתרחש עליה נוספת של אוסטריה, זה כבר צפוי להיות על חשבון מקומה של ישראל, ומקרב את עדן גולן ו"הוריק" אל היציאה האחורית מהעשייריה הפותחת. אוסטריה מדיחה את שוודיה שהידרדרה בהדרגה בטבלה עם שיחרור השיר המייצג שלה. דווקא בשבוע האחרון היה נראה ששוודיה חוזרת לעליה, אך כאמור הודחה אל מחוץ לעשירייה כרגע.
בראש הטבלה עומדת כרגע שוויץ, שתפסה את המקום הראשון אחרי חודש ששלטה בו קרואטיה, אחרי שטיפסה בימים האחרונים לאט ובזהירות עד למקום הראשון בטבלה, וכעת עולים סיכויי הזכייה שלה אפילו יותר.
 
קרואטיה ואוקראינה חיממו את ראש הטבלה לאורך השבועות האחרונים, כאשר קרואטיה התמקמה במקום הראשון לאורך החודש האחרון ואוקראינה במקום השני. בימים האחרונים אוקראינה התחילה להידרדר לאט והבוקר היא ממוקמת רביעית.
קרואטיה לעומת זאת, נשארה יציבה מאוד במקומה כמנצחת התחרות לפי המהמרים והבוקר הדיחה אותה ממקומה לא אחרת משוויץ, שעד תחילת מרץ אפילו לא נכללה בעשירייה הפותחת. הזינוק הגדול של שוויץ היה עם שיחרור השיר הרשמי שייצג אותה לפני חודש, אך במשך חודש שלם עמדה במקום הרביעי כשרק בשבוע שעבר אף ירדה למקום החמישי.
מי שמייצג השנה את שוויץ באירוויזיון הוא נמו מטלר, זמר ויוצר צעיר שמזוהה עם קהילת הלהט"ב לאחר שיצא מהארון כא-בינארי בשנה שעברה. השיר איתו מייצג את האירוויזיון, "The Code", מקדם מסרים של זהות עצמית וקבלת השונה. נמו נמנה גם בין הזמרים שענדו סיכות אדומות והובילו את הקריאות להפסקת אש בתחילת השבוע שעבר.
 
בגיזרה הישראלית, המגמה היא דווקא שלילית בימים האחרונים. אחרי סערת שיר האירוויזיון והחשיפה החגיגית, נראה היה שעדן גולן עם "הוריקן", התמקמו באופן יציב במקום השמיני, למרות עליה זמנית למקום השביעי, מדובר במקום שהשיר הישראלי עומד בו כבר מספר שבועות רצוף. בימים האחרונים מדינה נוספת עקפה את ישראל בטבלה, והמגמה בהימורים שוב שלילית.

עוד לפני הבחירה בעדן כנציגה, ולפני סערת השיר - בעולם הימרו שישראל תיקח את המקום הראשון. עם פסילת השיר בפעם הראשונה, התחילו בישראל להידרדר בטבלת ההימורים, וזה המשיך ככל שהדיונים המשיכו.
לאחר שהשיר המדובר נחשף במשדר חגיגי בכאן 11 לפני כחודש, אז שודר לראשונה הקליפ הרשמי והביצוע של עדן גולן לשיר "הוריקן", בגרסה הסופית שלו שאושרה רק ימים בודדים קודם לכן, וברור היה שטבלאות ההימורים יגיבו בהתאם. אבל מאז ישראל חיממה רוב הזמן את המקום השמיני בטבלה, עם גיחה קצרה למקום השביעי. 
 
בשבוע שעבר פורסם סדר השירים בחצי גמר האירוויזיון. 'הוריקן' של עדן גולן יהיה שיר מספר 14 בחצי הגמר השני, כאשר מלטה תהיה השיר הראשון, שיפתח את התחרות, אלבניה אחריה, יוון שלישית, שוויץ רביעית, צ'כיה זכתה להיות מספר 5 ואחריה צרפת. אוסטריה, דנמרק וארמניה תופסות את שירים 6-8 ולטביה תשיעית.
ספרד אחריה, סן מרינו בהמשך ואז מגיעות גאורגיה, בלגיה ואסטוניה שמקדימות את עדן גולן ה-14 כאמור. נורבגיה זכתה להיות שיר מספר 15 ובריטניה תנעל את התחרות של חצי הגמר עם שיר מספר 16.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה