תרבות ופנאי

עדן גולן תודח מהעשירייה הפותחת? זו המדינה שמתחזקת בהימורים

בעוד חודש תעלה עדן גולן על הבמה הגדולה במאלמו, ובטבלת ההימורים מתחילות להתחזק מדינות שעלולות להדיח את הנציגה הישראלית ממקומה הבטוח בעשירייה הפותחת
שירה יום טוב | 
עדן גולן (צילום יוטיוב/ כאן חדשות)
בימים האחרונים התרחשו תזוזות בפסגת טבלת ההימורים לאירווזיון 2024, ואמש לאחר חודש המקום הראשון התחלף, במתמודדת מפתיעה שטיפסה בימים האחרונים לאט ובזהירות עד למקום הראשון בטבלה, וכעת עולים סיכויי הזכייה שלה אפילו יותר.
קרואטיה ואוקראינה חיממו את ראש הטבלה לאורך השבועות האחרונים, כאשר קרואטיה התמקמה במקום הראשון לאורך החודש האחרון ואוקראינה במקום השני. בימים האחרונים אוקראינה התחילה להידרדר לאט והבוקר היא ממוקמת רביעית.
קרואטיה לעומת זאת, נשארה יציבה מאוד במקומה כמנצחת התחרות לפי המהמרים והבוקר הדיחה אותה ממקומה לא אחרת משוויץ, שעד תחילת מרץ אפילו לא נכללה בעשירייה הפותחת. הזינוק הגדול של שוויץ היה עם שיחרור השיר הרשמי שייצג אותה לפני חודש, אך במשך חודש שלם עמדה במקום הרביעי כשרק בשבוע שעבר אף ירדה למקום החמישי.
מי שמייצג השנה את שוויץ באירוויזיון הוא נמו מטלר, זמר ויוצר צעיר שמזוהה עם קהילת הלהט"ב לאחר שיצא מהארון כא-בינארי בשנה שעברה. השיר איתו מייצג את האירוויזיון, "The Code", מקדם מסרים של זהות עצמית וקבלת השונה. נמו נמנה גם בין הזמרים שענדו סיכות אדומות והובילו את הקריאות להפסקת אש בתחילת השבוע.
 
בגיזרה הישראלית, המגמה היא דווקא שלילית בימים האחרונים. אחרי סערת שיר האירוויזיון והחשיפה החגיגית, נראה היה שעדן גולן עם "הוריקן", התמקמו באופן יציב במקום השמיני, למרות עליה זמנית למקום השביעי, מדובר במקום שהשיר הישראלי עומד בו כבר מספר שבועות רצוף. בימים האחרונים מדינה נוספת עקפה את ישראל בטבלה, והמגמה בהימורים שוב שלילית.
בזמן שישראל נמצאת במקום התשיעי, ועוד שומרת על סטטוס עשירייה פותחת, במקום העשירי התמקמה היום שוודיה שעברה הידרדרות עם שיחרור השיר, אך דווקא בימים האחרונים עולה בהדרגה, כך שאם תתרחש עליה נוספת של שוודיה, זה כבר צפוי להיות על חשבון מקומה של ישראל, ומקרב את עדן גולן ו"הוריק" אל היציאה האחורית מהעשייריה הפותחת.

ישראל נמצאת השנה תחת זרקור ענק בענייני האירוויזיון. עוד לפני הבחירה בעדן כנציגה, ולפני סערת השיר - בעולם הימרו שישראל תיקח את המקום הראשון. לפני כחודש עם פסילת השיר בפעם הראשונה, התחילו בישראל להידרדר בטבלת ההימורים, וזה המשיך ככל שהדיונים המשיכו ובעיקר לפני שבועיים, אז תמונת המצב שיקפה כי ישראל צפויה לפרוש מהתחרות כנגד סירוב האיגוד האירופי לקבל את השיר שהוגש.
השיר המדובר נחשף במשדר חגיגי בכאן 11 לפני כחודש, אז שודר לראשונה הקליפ הרשמי והביצוע של עדן גולן לשיר "הוריקן", בגרסה הסופית שלו שאושרה רק ימים בודדים קודם לכן, וברור היה שטבלאות ההימורים יגיבו בהתאם. אבל מאז ישראל חיממה רוב הזמן את המקום השמיני בטבלה, עם גיחה קצרה למקום השביעי. 
 
בשבוע שעבר פורסם סדר השירים בחצי גמר האירוויזיון. 'הוריקן' של עדן גולן יהיה שיר מספר 14 בחצי הגמר השני, כאשר מלטה תהיה השיר הראשון, שיפתח את התחרות, אלבניה אחריה, יוון שלישית, שוויץ רביעית, צ'כיה זכתה להיות מספר 5 ואחריה צרפת. אוסטריה, דנמרק וארמניה תופסות את שירים 6-8 ולטביה תשיעית.
ספרד אחריה, סן מרינו בהמשך ואז מגיעות גאורגיה, בלגיה ואסטוניה שמקדימות את עדן גולן ה-14 כאמור. נורבגיה זכתה להיות שיר מספר 15 ובריטניה תנעל את התחרות של חצי הגמר עם שיר מספר 16.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה