תרבות ופנאי

מדינה מוסלמית ראשונה תשתתף באירוויזיון? זו הבשורה שמחכה לישראל

האם קוסובו תשיר באירוויזיון 2025? גוף השידור הלאומי של קוסובו, RTK, מתכנן להגיש בקשה רשמית להצטרפות לאיגוד השידור האירופי (EBU), שהיא דרישה חיונית להשתתפות באירוויזיון. כבר בשנת 2023, ארגן RTK תחרות זמר מקומית בשם "Festivali i K?ng?s n? RTK", שעשויה להפוך לתחרות הקדם-אירוויזיון אם תתקבל
מערכת ice |  1
עדן גולן (צילום shutterstock, אינסטגרם/ eurovision)
קוסובו, המדינה הבלקנית שהכריזה על עצמאותה ב-2008, שואפת להשתתף בתחרות האירוויזיון לשנת 2025. למרות שהדרך להשגת חלומה עדיין רצופה אתגרים, המדינה הקטנה מביעה נחישות להצטרף למשפחת המדינות המשתתפות בתחרות הפופולרית.
גוף השידור הלאומי של קוסובו, RTK, מתכנן להגיש בקשה רשמית להצטרפות לאיגוד השידור האירופי (EBU), שהיא דרישה חיונית להשתתפות באירוויזיון. כבר בשנת 2023, ארגן RTK תחרות זמר מקומית בשם "Festivali i Këngës në RTK", שעשויה להפוך לתחרות הקדם-אירוויזיון של קוסובו אם המדינה תתקבל.

אחד המכשולים המרכזיים שעומדים בפני קוסובו הוא התנגדותן של יוון וספרד להכרה בעצמאותה. שתי המדינות האירופאיות הללו מתנגדות להצטרפות קוסובו לארגונים בין-לאומיים, בשל סכסוכים טריטוריאליים משלהן. בנוסף, קוסובו תצטרך להצטרף לארגון הטלקומוניקציה הבין-לאומי (ITU) או למועצת אירופה כדי לעמוד בקריטריונים של ה-EBU.
ישראל, שהכירה בקוסובו רק ב-2020 כחלק מהסכמי סרביה-קוסובו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, עשויה למצוא את עצמה מתחרה מול קוסובו על הבמה של האירוויזיון 2025 בשוויץ, אם המדינה הקטנה תצליח לעבור את המכשולים ולהצטרף לתחרות. רק הזמן יגלה אם קוסובו תצליח לממש את חלומה ולהופיע באירוויזיון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אזרבייג'אן מובלמית ומשתתפת (ל"ת)
    א 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור