תרבות ופנאי

חם לכם בלילה? הטריק שישפר לכם את לילות הקיץ

לא מצליחים לישון מרוב שרב? טריק פשוט במיוחד מפי מומחה יכול לפתור לכם את הבעיה
מערכת ice |  2
מאוורר (צילום freepik)
הקיץ איתנו כבר זמן מה והטמפרטורות מתחממות. הרבה אנשים שסובלים מחום, סובלים ממנו במיוחד בלילה, כאשר החום לא מניח לישון, או גורם לשינה פחות טובה.
מומחה לעיצוב אקולוגי בשם נלסון לבו, התראיין למגזין 'דיילי טלגרף', וגילה שיטה מפתיעה במיוחד לצנן את החדר בלילה. הטריק הוא – תקשיבו טוב – להציב את המאוורר מול חלון פתוח. זה כמובן נשמע בניגוד להיגיון, לכוון את המאוורר לכיוון ההפוך מכם, אבל כדאי להקשיב להסבר של מר נלסון, שמעיד כי זו "הטכניקה הטובה ביותר, הזולה והיעילה ביותר לשמור על קור בבית".
 
המומחה מסביר כי השיטה עובדת בעקבות העובדה שהמאוורר נושף את האוויר החם החוצה מהבית ומושך אוויר קריר פנימה. נלסון אומר כי את המאוורר צריך להציב את המאוורר מול החלון בשעות הרב כשמחשיך, והטמפרטורות יורדות.
"כולם יודעים על חשיבות תנועת האוויר בבית ואוורור צולב ( cross ventilation)," הוא אומר, "אבל זה עובד רק כאשר הרוח נושבת וגם אז זה עובד הכי טוב כאשר יש נתיב ישיר לרוח לנשוב דרך הבית. מה שעושה המאוורר, זה לכפות תנועת אויר בבית, גם כאשר הרוח לא נושבת".
 
עוד מסביר המומחה, "המטרה היא למשוך את האוויר החם החוצה תוך משיכת אוויר קריר ברגע שהטמפרטורה בחוץ יורדת מתחת לטמפרטורה שבתוך הבית. השיטה הזו חסכונית הרבה יותר כיוון שמאווררים משתמשים בהרבה פחות חשמל מאשר מזגנים והיא בריאה יותר לשרירים שיכולים להתפס אם תכוון את המאוורר ישירות עליך בלילה".
בהמשך הוא מסביר כי הדרך הסטנדרטית לקירור עם מאוורר פשוט דוחפת את האוויר החם מסביב לחדר, "אנחנו חושבים שזה מקרר אותנו כי אוויר בתנועה מרגיש נעים יותר וקריר יותר מאשר אוויר עומד." הוא אומר, "הטכניקה שלי של אוורור, שכופה תנועת אוויר מבחוץ, למעשה מקררת את האוויר בבית על ידי משיכת אוויר שקורר בחינם על ידי הטבע - כי הוא ממש בחוץ החל משעות אחר הצהריים המאוחרות".
תגיות מיטה | קיץ | שינה | שרב
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מאוורר? אתם צוחקים נכון (ל"ת)
    ... 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חח
    פחחחח 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא חדש
    סגור