שיווק ופרסום

שלא יעקצו אתכם: הטריקים שיעזרו לכם להילחם ביתושים

המשרד להגנת הסביבה בקמפיין חדש למניעת ריסוס נגד יתושים והעלאת המודעות לצעדים שכדאי לנקוט נגד החרק המעופף: "נועדה לשמור על הציבור ולמנוע עקיצות באמצעות פעולות פשוטות מאוד של כל אחת ואחד מאיתנו"
מערכת ice | 
קמפיין המשרד להגנת הסביבה (צילום לשכת הפרסום הממשלתית)

המשרד להגנת הסביבה החל היום (ראשון) בקמפיין הסברה להעלאת המודעות לפעולות שיש לנקוט למניעת מפגעי יתושים בקיץ. פעילות ההסברה נעשית באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) לציבור הרחב בדיגיטל, לצד פעילות ממוקדת לחברה החרדית ולחברה הערבית.


הקמפיין שנושא את הסיסמה: "היום כבר לא מרססים יתושים! היום מייבשים מים עומדים " מדגיש כי ריסוס נגד יתושים אינו יעיל, מאחר שהוא קוטל יתושים בוגרים ולא את זחלי היתושים הממשיכים להתפתח במקורות מים עומדים.


פעילות ההסברה נועדה להעלות מודעות לצעדים פשוטים למניעת דגירה של יתושים: הפחתת השקיה וייבוש מקורות מים עומדים בגינות, בחצרות, בבתים ובסביבתם, תיקון נזילות ופינוי כלים שיכולים לדגור בהם יתושים – כל אלו ימנעו מופעי יתושים ויובילו להפחתה בעקיצות.

במקרים של מטרדי עקיצות ומקומות דגירה פוטנציאליים במרחב הציבורי, כגון מקלטים מוצפים, פריצות ביוב, חביות ודודי מים על הגגות וכדומה, יש לדווח לרשות המקומית.
הדרכים היעילות להתגוננות מפני עקיצת יתושים הן התקנת רשתות על כל החלונות והדלתות וסגירת הרשתות בשעות הערב והלילה, התקנת מאווררים ושימוש בתכשירים המאושרים בידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות למניעה ולדחייה של יתושים.
 


עוד מסבירים במשרד להגנת הסביבה כי בישראל, קיימים כמה סוגי יתושים שעלולים לשאת מחלות, ועקיצתם עלולה להסב נזק של ממש לאדם. היתושים המקומיים, יתושי קולקס, עוקצים בשעות הערב, מתרבים במקורות מים גדולים. במקרים מסוימים, כגון נחלים מזוהמים, הם עלולים להעביר את קדחת מערב הנילוס. נוסף על כך, יתושים עירוניים – דוגמת הטיגריס האסייתי, מין פולש הנפוץ באזורים רבים בארץ – גורמים למטרדי עקיצות קשים בשעות היום.


"עם עליית הטמפרטורות והימים החמים שבפתח, מופיעים גם יתושים. פעילות ההסברה שאנו מתחילים היום נועדה לשמור על הציבור ולמנוע עקיצות באמצעות פעולות פשוטות מאוד של כל אחת ואחד מאיתנו. חשוב לזכור: לא צריך ולא מומלץ לרסס נגד יתושים, צריך לייבש מקורות מים עומדים וכך לשמור על הבריאות", מסרה מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר גל זגרון.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה