תרבות ופנאי

ביידן פושע, סין ורוסיה צודקות: הצד האפל של ווטרס

מנהיג פינק פלויד רוג'ר ווטרס מסביר מדוע ביידן כ"פושע מלחמה", וגם מגן על התוקפנות של סין ושל רוסיה: טייוואן היא "חלק מסין הקומוניסטית", רוסיה רק "מגיבה על הידחפות נאט"ו עד לגבולה". ווטרס התראיין ל-CNN בסוף השבוע ושיתף את דעותיו השנויות במחלוקת
מערכת ice | 
מנהיג פינק פלויד המיתולוגי, רוג'ר ווטרס, לקח פסק זמן מסיבוב ההופעות הסולו שלו "This Is Not a Drill" כדי להתראיין ל-CNN ולשתף את דעותיו השנויות במחלוקת על מקורות המלחמה באוקראינה ועל המתיחות בין סין לטייוואן
הרוקר הבוטה בן ה-78, שתקף קשות את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והואשם באנטישמיות עקב תמיכתו בחרם נגד ישראל, נמצא בעיצומו של סיבוב הופעות הסולו שלו “This Is Not a Drill”. ההופעות בסיור כוללות התייחסויות לרצח שחורים בידי שוטרים, קטע שבו הזמר מתיימר לרסס את הקהל ברובה חצי אוטומטי וגם התייחסות להפלות.
 
ווטרס גם הגן על התייחסותו בסרטון הפותח את ההופעות לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כ"פושע מלחמה בתחילת דרכו".
לדברי ווטרס, ביידן "מלבה את האש באוקראינה, בתור התחלה... זה פשע ענק. מדוע ארצות הברית של אמריקה לא תעודד את הנשיא זלנסקי לנהל משא ומתן, ולבטל את הצורך במלחמה הנוראה והאיומה הזו?".
הזמר המשיך: "המלחמה הזו עוסקת בעצם הפעולה והתגובה של נאט"ו שנדחפת עד לגבול הרוסי, מה שהם הבטיחו שהם לא יעשו כאשר גורבצ'וב ניהל משא ומתן על נסיגת ברית המועצות מכל מזרח אירופה".
ווטרס, שתיאר תדירות את הרס המלחמה שהרגה את אביו במוזיקה של פינק ​​פלויד ובמוזיקת ה​​סולו שלו, גם כופר בהיותה של ארצתות הברית כוח משחרר וחיובי במלחמת העולם השנייה: "אמריקה נכנסה למלחמת העולם השנייה בגלל פרל הארבור", אמר בהקשר למתקפה היפנית המפתיעה על בסיס חיל הים האמריקני בהונולולו שמשכה את אמריקה למלחמה, "אמריקה היתה מבודדת לחלוטין [לפני כן]. תודה לאל שהרוסים כבר ניצחו אז במלחמה העקובה מדם. 23 מיליון רוסים מתו, הגנו על כולנו מפני האיום הנאצי".
כאשר ווטרס התבקש להתייחס לתוקפנות הסינית, שמקיפה את טייוואן בתמרונים צבאיים מאיימים בעקבות ביקורה האחרון השנוי במחלוקת של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי באי, ענה: "הם לא מקיפים את טייוואן! טייוואן היא חלק מסין! זה התקבל לחלוטין על ידי כל הקהילה הבינלאומית מאז 1948", אמר ווטרס בתקיפות. "ואם אתה לא יודע אתה לא קורא מספיק... אתה מאמין לתעמולה של הצד שלך. אתה לא יכול לנהל שיחה על זכויות אדם ואי אפשר לנהל שיחה על טייוואן מבלי לקרוא ולדעת". 
המראיין אמר לווטרס שהסינים נמצאים בראש כל רשימה של עברייני זכויות אדם, והציע שווטרס כמעט תמיד מבקר את המערב. המוזיקאי לא הסכים והגיב: "הסינים לא פלשו לעיראק והרגו מיליון אנשים ב-2013... את מי הסינים פלשו וטבחו?"
 
המראיין, מייקל סמרקוניש, ענה לו שהם מענים את אנשיהם שלהם, בהתייחסו למשל למעצר ההמוני ולעיקור הכפוי של האויגורים ושל מיעוטים אתניים אחרים (ברובם מוסלמים) שממשלת סין מבצעת כחלק ממה שבית דין בינלאומי קבע רצח עם. "שטויות!" ווטרס הגיב. "שטויות מוחלטות!"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה