דיגיטל וטק

פיטורים נרחבים באקספדיה: תיפרד מ-9% מכוח האדם שלה

קבוצת התיירות הוותיקה נמצאת בעיצומו של הליך התייעלות, במסגרתו תיפרד מרשימה ארוכה של תקנים ברחבי העולם. זאת, כפי שנרמז בתחילת החודש, בדוח הרבעוני שהציגה. המנכ"ל פיטר קרן יעזוב את תפקידו ואת מקומו תמלא אריאן גורין 
רועי בהריר-פרל | 
אקספדיה (צילום shutterstock)

קבוצת התיירות אקספדיה צפוי לפטר 1,500 עובדים, המהווים כ-9% מכלל עובדי החברה, בעיקר ממחלקת המוצר והטכנולוגיה כך, על פי מכתב ששלח לעובדים המנכ"ל פיטר קרן, בו חשף את תוכנית ההתייעלות. 

"לאחר כל ההישגים הטכנוליגיים שצברנו במהלך 12 החודשים האחרונים, כעת אנחנו מחויבים לחשב מחדש את הצורך בתפקידים, ביכולות ובצוותים במקומות שונים בעולם על מנת לוודא שכולם נמצאים במקום שבו צריך אותם", כתב קרן לעובדים. "התוכנית תבוא לידי ביטוי במחיקה של כמה תפקידים בחברה, אבל היא תסייע לנו להמשיך להשקיע בתחומים אסטרטגיים". 
 


בתחילת החודש הודיעה אקספדיה כי קרן יעזוב את תפקידו במאי הקרוב ואריאן גורין, שכרגע ממלאת את תפקיד נשיאת מחלקת העסקים של החברה, תמלא את מקומו, בעוד שהוא עצמו ימונה לסגנה. 

בהצהרה שנתן השבוע, אישר הדובר של אקספדיה את הדגשים העיקריים במכתב שנשלח לעובדים, לרבות העובדה שתוצאת המהלך תהיה הסרה של 1,500 תקנים לכל הפחות ברחבי העולם, עוד השנה. למעשה, ג'ול ווהלן, בכירה באגפים הפיננסיים של אקספדיה, רמזה על כך כבר בתחילת החודש, כשהוצג הדוח הרבעוני של החברה. 
אקספדיה יצאה למהלך פיטורים נרחב קצת לפני פרוץ מגפת הקורונה ובהמשך, לאורך תקופת המגפה, החברה נפגעה קשות כתוצאה מהגבלות התנועה ברחבי העולם. ואולם, בהמשך מצבה של החברה השתפר מאוד ואשתקד היא הגיעה להכנסות שיא של 12.8 מיליארד דולר ולרווח נקי של 797 מיליון דולר. 
בעקבות המגפה פיטרה החברה 25 אלף מעובדיה בשנת 2019, אבל כבר שנתיים לאחר מכן היא גייסה 14,800 עובדים חדשים. בהמשך, היא ביצעה מהלכי פיטורים מצומצמים, גם בשנה החולפת, אבל מצבת העובדים שלה בכל זאת צמחה ל-17,100 עד לסוף 2023, שמחציתם מועסקים במחלקות הטכנולוגיות. 
קבוצת אקספדיה כוללת מותגי תיירות כמו טריבאגו, הוטווייר, אורביטס, הוטלס.קום ועוד, בנוסף למותג הדגל אקספדיה. חלק מהמותגים הללו אוחדו במהלך השנה האחרונה תחת הטייטל של אקספדיה. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה