דיגיטל וטק

OpenAI מסתבכת עם המשקיעים: הרגולטור האמריקאי פתח בחקירה

חברת הבינה המלאכותית האמריקאית OpenAI ממשיכה למשוך אליה אש וכעת הרגולטור האמריקאי החליט לפתוח בחקירה נגד החברה בטענה שהטעתה את המשקיעים במהלך חודש נובמבר 2023. כל הפרטים
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
הרשות לניירות ערך בארה"ב פתחה בחקירה נגד חברת הבינה המלאכותית OpenAI. לפי החשדות במהלך חודש נובמבר 2023, כשהחברה הייתה נתונה בסערה בשל הפיטורים של מנכ"ל החברה סם אלטמן, היא הטעתה את המשקיעים.
לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, במסגרת החקירה נגד החברה הרגולטור האמריקאי בוחן מספר תכתובות פנימיות בין המנכ"ל סם אלטמן לכמה גורמים בחברה אשר נוגעים להדחתו מתפקיד המנכ"ל. הרשות העבירה צווי זימון לחברה בחודש דצמבר וביקשה מבכיריה לשמור מסמכים פנימיים.
על מנת להישאר בתפקיד מנכ"ל החברה אלטמן הסכים לבצע חקירה פנימית. פיטוריו הפתאומיים והצהרת הדירקטוריון ש"אלטמן לא היה עקבי בכנותו בתקשורתו" עוררו חשד לראיות למעשים לא תקינים. ראיות לכך לא התגלו, אך במקביל נחשפה מתיחות בתוך החברה OpenAI בנוגע למהלך של אלטמן לגייס מימון למיזם שבבים שלא קשור לחברה, כולל ניסיונות גיוס במזרח התיכון, וכן נחשף סכסוך עם חברת הדירקטוריון לשעבר הלן טונר בנוגע למאמר מחקר שהיא כתבה - שמתח ביקורת על החברה.
כמו כן זהו לא המקרה היחידי שהוביל לאיבוד האמון של הדירקטוריון באלטמן, לפי מקורות בחברה הדבר נבע מתוך התנהגותו לאורך זמן. חקירת הרשות לניירות ערך עשויה שלא להעלות ממצאים מרשיעים. OpenAI גייסה שני עורכי דין ממשרד וילמרהייל לנהל את החקירה הפנימית שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה