דיגיטל וטק

פוגעת בתחרותיות? האיחוד האירופי נגד מיקרוסופט

ענקית הטכנולוגיה נחשדת על ידי נציבות האיחוד בכך שהיא לא מאפשרת ללקוחותיה להשתמש בתוכנות אבטחה מתחרות כדי להגן על מכשיריהם. גם גוגל מבקרת בחריפות את פרקטיקות הענן של מיקרוסופט, אך זו דוחה את ההאשמות 
רועי בהריר-פרל | 
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
נציבות האיחוד האירופי בודקת בימים אלה האם מיקרוסופט מונעת מלקוחותיה להשתמש בתוכנות אבטחה השייכות למתחרותיה - זאת, על פי מסמך שהרגולטור האירופי שלח למתחרה אחת לפחות של ענקית הטכנולוגיה, שדלף לרויטרס. 
לאורך השנים התלוננו חברות רבות על שירותי הבאנדל של מיקרוסופט ועל פרקטיקות מיחשוב הענן שלה, אותן חקרו הרגולטורים האירופים. מיקרוסופט, מצדה, הודיעה שהיא תבחן את תלונותיהן של המתחרות. 
 
הנציבות האירופית, המשמשת כזרוע הרגולטורית של האיחוד האירופי, בוחנת באופן ממוקד את תוכנת האבטחה של מיקרוסופט Entra ID - לשעבר Azure Active Directory - המאפשרת לחברות לשלוט במי יכול להיכנס לאפליקציות מבוססות הענן שלהן.
הרגולטורים מנסים כעת להבין בין השאר האם לקוחות מיקרוסופט יכולים גם להשתמש אך ורק בתוכנת אבטחה מתחרה כדי להתחבר לשירותי מיקרוסופט או שהם באמת, כפי שנחשד, מחויבים לעשות שימוש רק בתוכנה של מיקרוסופט. 
גם אלפבית, חברת האם של גוגל, ביקרה השבוע בחריפות את פרקטיקות הענן של מיקרוסופט וטענה שמתחרתה הגדולה מנסה להיות מונופול שייפגע ביכולת של טכנולוגיות חדשות, ביניהן כאלה הקשורות לבינה מלאכותית ג'נרטיבית, לצמוח. מיקרוסופט, מצדה, דחתה את ההאשמות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה