דיגיטל וטק

אפל, גוגל ומטא מסתבכות בענק: זו החקירה שנפתחה נגדן

הנציבות האירופית הודיעה כי היא פתחה בחקירה נגד ענקיות הטכנולוגיה אפל, גוגל ומטא, זאת בחשד להפרת חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), כך שהן למעשה עשויות לחטוף קנסות ענקיים של עד 20% מהכנסותיהן הגלובליות
מערכת ice | 
אפל וגוגל (צילום unsplash)
הנציבות האירופית הודיעה היום (שני) כי היא פתחה בחקירה נגד ענקיות הטכנולוגיה אפל, גוגל ומטא, זאת בחשד להפרת חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), כך שהן למעשה עשויות לחטוף קנסות ענקיים של עד 20% מהכנסותיהן הגלובליות.
על פי הנציבות האירופית, החברות חשודות בכך שניצלו את כוחן כ-gatekeepers ומנעו מחברות חדשות להיכנס לשווקים קיימים ולהתחרות בהן, מה שמפר את החוק בגבולות האיחוד האירופי.
 
למעשה, אם החברות יימצאו אשמות, הנציבות האירופית רשאית להטיל עליהן קנסות של 10%, אך במקרה של הפרות סדרתיות זה עלול כאמור להגיע לקנסות של עד 20% מהכנסותיהן הגלובליות. על פי ההודעה, החקירות צפויות להסתיים רק בעוד כ-12 חודשים.
גוגל ואפל חשודות שמנעו ממפתחי אפליקציות להפנות לקוחות לחנויות אפליקציות צד שלישי עבור האייפון ומכשירי אנדרואיד ללא תשלום. נוסף על כך, אפל חשודה בכך שהגבילה את יכולת הבחירה של משתמשי האייפון להסיר אפליקציות שהגיעו עם המכשיר.
לעומת זאת, גוגל גם חשודה שניצלה את הצגת תוצאות החיפוש בגוגל כדי לתעדף שירותים משלה בתחומי הקניות והתיירות. לגבי מטא, הנציבות האירופית חוקרת האם  מודל ה"שלם או הסכם" החדש שהציעה למשתמשי שירותי החברה כפייסבוק ואינסטגרם מפר את החוק.
אוליבר בת'ל, דירקטור תחרות בחברת גוגל מסרה בתגובה: "כדי למלא אחר חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), ביצענו שינויים משמעותיים באופן בו פועלים השירותים שלנו באירופה. במהלך השנה האחרונה שיתפנו פעולה עם הנציבות האירופית, בעלי עניין וצדדים שלישיים בעשרות אירועים, כדי לקבל ולתת מענה למשובים, וכן לאזן בין צרכים שונים של האקוסיסטם. נמשיך להגן על גישה זו בחודשים הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה