דיגיטל וטק

חברת IBM תשבור את השוק? הבינה המלאכותית בדרך לממשלה

ממשלת ספרד ו-IBM יפתחו במשותף מודלי בינה מלאכותית בספרדית - השפה השנייה המדוברת בעולם. ההסכם יקדם שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית ומחשוב-על. ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ז, אמר כי הסכמים כאלה מדגימים את מחויבותה של ספרד להאיץ את השימוש האתי והאחראי ב-AI: "נמנף את ההשקעות"
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
ממשלת ספרד ו-IBM הודיעו בסוף השבוע על פיתוח משותף של מודלי בינה מלאכותית ראשונים מסוגם בשפה הספרדית - המשמשת כ-6.2% מבני האדם והיא השפה השנייה המדוברת בעולם. פיתוח מודלי שפה שיאומנו על השפה והתרבות הספרדית הוא חלק ממגמה גוברת והולכת של גיוון השפות והתרבויות שעל בסיסם מתפתחים כלי בינה מלאכותית חדשניים ברחבי העולם.
יצירת מודלים שתוכננו לחלוטין בספרדית תפחית הטיות שמקורן בשפות אחרות ותנגיש חלופות תחרותיות עבור הדיגיטליזציה של השוק בספרד ובמדינות דוברות ספרדית. ההסכם בין הממשלה ל-IBM נחתם במעמד השר הספרדי לטרנספורמציה דיגיטלית ולשירות הציבורי, חוסה לואיס אסקריבה, וסגן נשיא בכיר ומנהל מעבדות המחקר של IBM, דריו גיל, בפגישה שכללה בכירים מממשלת ספרד ואת הוראסיו מורל, נשיא IBM ספרד, פורטוגל, יוון וישראל.

ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ז וסגן נשיא בכיר ומנהלת מעבדות המחקר של IBM, דריו גיל מימין (צילום: באדיבות IBM)
ההסכם יקדם שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית ומחשוב-על עבור בינה מלאכותית, ויקדם את הפיתוח והיישום של בינה מלאכותית יוצרת בקוד פתוח בספרד, ויכלול יצירת מודלי שפה גדולים (LLMs) ומודלי שפה קטנים (SLMs) הבקיאים בספרדית ובשפות הנוספות הרשמיות בספרד - קטלאנית, באסקית, ולנסיאנית וגליציאנית. הסכם זה יהיה בהמשך חלק ממערך כלי הבינה המלאכותית בקוד פתוח של IBM ויאפשר לקהילות מפתחים לעצב ולתרום למודלי השפה הספרדיים, להגביר את החדשנות, השקיפות, התחרותיות והשימוש הבטוח והאתי בטכנולוגיה.
 
ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ז, אמר כי הסכמים כגון זה מדגימים את מחויבותה של ספרד להאיץ את השימוש האתי והאחראי בבינה מלאכותית, במיוחד במגזר הציבורי, עם השפעה רבה על הפריון במגזרים רבים בכלכלה, ועל האוטונומיה האסטרטגית של אירופה.
"IBM חולקת את החזון הנועז להאיץ את אסטרטגיית הבינה המלאכותית של ממשלת ספרד ולהיות שותפת הבינה המלאכותית הלאומית של ספרד", אמר דריו גיל. "נמנף את ההשקעות העמוקות של IBM על פני פלטפורמות הבינה המלאכותית - ממחשוב ועד מודלים - ונאפשר לקהילה עולמית ופתוחה לממש את מלוא הפוטנציאל של טכנולוגיות בינה מלאכותית. יחד, נפעל לטפח את השימוש האחראי בבינה מלאכותית כדי להניע צמיחה בת קיימא בספרד ובכל המדינות דוברות הספרדית בעולם".
שימוש בכלי בינה מלאכותית הדוברים ספרדית באופן אורגני יגביר את התיאום בתוך המוסדות הממשלתיים בספרד ויאיץ את הכלכלה הלאומית והמקומית במדינה - מארגונים גדולים במגזר הציבורי ועד עסקים קטנים-בינוניים (SMB), וכן את שיתופי הפעולה בין מדינות דוברות ספרדית. הוא גם יעודד השקעה בהון אנושי, שיפור מיומנויות וכלים, ואימוץ של בינה מלאכותית תחרותית ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה