דיגיטל וטק

טיקטוק על הכוונת בישראל: האם זהו סופה של האפליקציה האהובה?

משרדי הממשלה עוסקים בימים אלו בשאלה כיצד יש להתמודד עם טיקטוק, אשר מתאפיינת בתכנים אנטישמיים ומסיתים. אחת הדרכים שהוצעו הינה הצבת אולטימטום – אם לא ינקטו צעדים למניעת השיח האלים, השימוש באפליקציה יוגבל ואף ייחסם בישראל

מערכת ice |  1
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
זה לא סוד שהרשת החברתית הפופולרית "טיקטוק" מתאפיינת בשיח רעיל, מסית אשר לא נרתע מתכנים המתאפיינים באנטישמיות מצד משתמשי הפלטפורמה. לאחר שממשל ביידן העביר חוק בסנאט שחברת האם של האפליקציה בייטדאנס תאלץ למכור את טיקטוק לחברה אחרת תוך 9 חודשים - בימים אלו שוקלים גם במשרד החוץ בישראל לבצע שינויים משמעותיים ברשת החברתית.
לפי פרסום בידיעות אחרונות, בשבוע שעבר נערך במשרד החוץ דיון בנושא דרכי הטיפול באפליקציה הפופולארית, שאיננה פועלת נגד תכנים אנטישמיים שמפרסמים לא פעם המשתמשים. אחת הדרכים שהועלו בדיון כללה הצבת אולטימטום בפני האפליקציה – הגבלת השימוש ברשת החברתית בישראל ואף חסימה אם לא ינקטו צעדים להגברת השקיפות ולמניעת השיח האלים והאנטישמי. 
צעד נוסף שגורמים במשרד החוץ שוקלים מתמקד באיסור עובדי המדינה בישראל להשתמש באפליקציה, צעד דומה שנקט הממשל האמריקאי נגד טיקטוק. לצד כל אלו, גורמים שנכחו בדיון שנערך בשבוע שעבר ציינו כי החוק הישראלי מיושן ואינו רלוונטי, נוכח העובדה כי הוא אינו עונה לתופעת התכנים הרעילה שמתקיימת באפליקציה. לכן, כך נטען,  נחוצה חקיקה שאותם צריכים לקדם משרד המשפטים ומשרד התקשורת. 
כזכור, לאחרונה עבר חוק חדש בסנאט האמריקאי אשר קבע כי חברת האם של האפליקציה ByteDance (בייטדאנס) תיאלץ למכור את האפליקציה לחברה אחרת תוך 9 חודשים.
אם תיכשל בכך, תיאסר האפליקציה לשימוש בתוך גבולות ארצות הברית. אחת הטענות של ממשל ביידן נגד האפליקציה הפופולרית הינה כי טיקטוק מעבירה מידע פרטי של משתמשים לידי הממשלה הסינית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן באמת!!! (ל"ת)
    ביידן 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור