דיגיטל וטק

אילון מאסק תומך בטיקטוק: "זה לא מה שאמריקה מייצגת"

אילון מאסק בוחר צד: איש העסקים והבעלים של X (טוויטר לשעבר), הביע תמיכה בטיקטוק במסגרת המאבק שממשל ביידן מנהל נגדה. מאסק, פרסם שהוא מתנגד להפסקת פעילותה בארה"ב ואף טען: "פעולה כזו תהיה בניגוד לחופש הביטוי והביטוי. זה לא מה שאמריקה מייצגת"
עידו מור | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
בצעד מפתיע, איש העסקים אילון מאסק, עומד לצידה של טיקטוק במאבק שמנהל ממשל ביידן נגדה. מאסק, יצא בציוץ שפרסם ב-X  (טוויטר לשעבר), נגד המהלך שהמחוקק האמריקאי מנסה לקדם שבסופו, הרשת החברתית טיקטוק עלולה להפסיק לפעול בגבולות ארה"ב.
כזכור, אמש לצד האישור לחבילת הסיוע שתועבר לאוקראינה, טיוואן וישראל, הסנאט האמריקאי אישר סופית את הצעת החוק אשר מחייבת את ByteDance (חברת האם הסינית של טיקטוק), בתוך שנה למכור את הרשת החברתית לבעלות אחרת ובמידה ולא תעשה זאת היא תיאסר לשימוש בגבולות ארה"ב. 
 
בציוץ שפרסם ב-X, מאסק כתב כי: " לדעתי, למרות שאיסור כזה עשוי להועיל ל-X אסור לאשר את איסור הפעילות של טיקטוק בארה"ב. פעולה כזו תהיה בניגוד לחופש הביטוי והביטוי. זה לא מה שאמריקה מייצגת".
.
 
לפי טענת ממשל ביידן, הצעדים נגד טיקטוק קודמו לאחר שעלה החשד הסביר שהיא מעבירה מידע אישי של משתמשיה. כיוצא מכך, היא משמשת כלי ריגול של הממשל הסיני (שנחשבת מדינה עוינת) ואף מהווה איום על הביטחון הלאומי.
טיקטוק, מצידה נקטה בכל בכלים שברשותה על מנת להילחם בהצעת החוק שלטענתה,  פוגעת בכלכלה האמריקאית ובחופש הביטוי. דובר החברה התייחס לכך ומסר כי: "זה מצער שבית הנבחרים משתמש בכיסוי של סיוע זר והומניטרי חשוב כדי שוב לחסום את חוק איסור.  במידה והוא יעבור, האיסור ירמוס את זכויות הביטוי של 170 מיליון אמריקאים, יהרוס 7 מיליון עסקים ויסגור רשת חברתית אשר מכניסה לכלכלה האמריקאית כ-24 מיליארד דולר מדי שנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה