דיגיטל וטק

מנכ"ל אנבידיה מגיב לתחרות: DeepSeek תפגע במכירות?

ג'נסן הואנג הצהיר כי מודל הבינה המלאכותית של DeepSeek דווקא יגביר את הביקוש לשבבי אנבידיה. עם הכנסות שיא וביקוש חסר תקדים לשבב Blackwell, החברה תמשיך לשלוט בשוק הבינה המלאכותית?
רפאל בן זקרי | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הפגין ביטחון בעת שדיווח על תוצאות שיא לרבעון האחרון, תוך שהוא מציין כי התחרות מצד DeepSeek לא תפגע במכירות החברה. לדבריו, המודל החדש של DeepSeek, המכונה R1, דווקא יתרום להגדלת הביקוש לשבבי אנבידיה, שכן מודלי בינה מלאכותית מבוססי "היגיון" (Reasoning Models) דורשים עד פי 100 יותר עיבוד.
למרות החששות ש-R1 צורך פחות שבביםוכוח עיבוד לצורך אימון, אנבידיה הציגה הכנסות של 39.3 מיליארד דולר, מעבר לתחזיות האנליסטים, וצופה כי ברבעון הבא ההכנסות יגיעו ל-43 מיליארד דולר. הכנסות החברה ממכירות למרכזי נתונים כמעט הוכפלו בשנת 2024, והגיעו ל-115 מיליארד דולר. במהלך שיחת המשקיעים, הואנג ציין כי השבב החדש של החברה, Blackwell, פותח במיוחד עבור מודלי בינה מלאכותית מתקדמים, והביקוש אליו "יוצא דופן".
למרות הירידות במניית אנבידיה בעקבות השקת DeepSeek R1, שוק השבבים המיועדים לבינה מלאכותית ממשיך לשגשג, בעיקר בצל חברות ענק כמו מטא, גוגל ואמזון שהודיעו לאחרונה על השקעות משמעותיות בתשתיות AI, בהיקף של מאות מיליארדי דולרים בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה