דיגיטל וטק

אמזון מואשמת: האם העלתה מחירי אלפי מוצרים בעקבות טראמפ?

תחקיר של הוול סטריט ג’ורנל טען כי מחירי אלפי מוצרים באמזון עלו מאז כניסת טראמפ לבית הלבן, מה שהביא את החברה להגיב בחריפות. האם מדובר בהתייקרות מתוכננת או בתמרון תמחור שגרתי?
רפאל בן זקרי |  1
אמזון תשקיע 9 מיליארד דולר בסינגפור (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
לאחר שתחקיר של הוול סטריט ג'ורנל הצביע על עלייה במחירי מוצרים בסיסיים באמזון מאז כניסת טראמפ לבית הלבן, הגיבה החברה בפוסט חריג בבלוג הרשמי שלה, שבו כינתה את הממצאים "מוטעים מהיסוד". על פי הדיווח, המחירים של כ-2,500 מוצרים פופולריים באתר, בהם מגבונים, תה ודאודורנטים, עלו בממוצע ב-5% מאז ינואר.
אמזון דחתה את הטענות והאשימה את העיתון ב"הצגת נתונים מגמתית", תוך שהיא מסבירה כי חלק מהעליות נובעות ממבצעים זמניים שהסתיימו – ולא כתוצאה מהשפעת מכסים או אינפלציה. לדוגמה, דאודורנט של Dove ותה של Yogi שנכללו בניתוח הוצעו בינואר במחיר מבצע, מה שגרם לעלייה לכאורה במחיר בחודש יולי.
בעוד שהתמחור הדינמי של אמזון אכן גורם לתנודות תכופות במחירים, עצם התגובה החריפה של החברה מעידה ככל הנראה על רגישות לנושא, ובפרט בתקופה שבה הממשל האמריקני מפעיל לחץ מתחדש על תאגידים בינלאומיים. לפי נתוני הלמ"ס האמריקני, מחירי הצרכן עלו ב-0.3% בחודש יוני, וב-2.7% בשנה האחרונה, מה שמעיד כי תחושת ההתייקרות לא ייחודית רק כלפי אמזון.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התחמנויות של אמזון ארה"ב
    נמאס לי מהם 07/2025/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשוו עם כתובת בארהב וכתובת בישראל: מוצר נמכר לתושב ארהב גם בודד, ובמבחר צבעים. אותו מוצר נמכר לתושב בישראל רק בכמות ורק בצבע או דגם מגעיל שאף אחד לא רוצה.
    סגור