דיגיטל וטק

גוגל מחליטה בשבילכם? כך תבחרו איזה תוכן לצרוך במנוע החיפוש

פיצ’ר חדש בשם Preferred Sources יאפשר למשתמשים בגוגל לקבוע אילו אתרים יקבלו עדיפות בתוצאות החיפוש. האם המהלך ישנה את הדרך שבה אנחנו צורכים מידע?
רפאל בן זקרי | 
מנוע החיפוש של גוגל (צילום אילוסטרציה, AI)
גוגל השיקה בארה״ב ובהודו את Preferred Sources, פיצ’ר חדש שיאפשר למשתמשים לקבוע אילו מקורות מידע הם מעדיפים לראות בתוצאות החיפוש. באמצעות הכלי, ניתן להגדיר אתרים נבחרים שיקבלו קדימות בחלק של “Top stories” ובאזור ייעודי חדש בשם “From your sources” בדף התוצאות.
ההשקה מתבצעת בהדרגה וצפויה להסתיים בימים הקרובים, וכדי לבחור את מקורות המידע המועדפים, המשתמשים צריכים ללחוץ על האייקון המופיע לצד כותרת "Top stories", לחפש את שם האתר או המקור הרצוי, ולהוסיף אותו לרשימה האישית. לאחר רענון הדף, האלגוריתם של גוגל יעניק עדיפות גבוהה יותר לכתבות מאותם מקורות, תוך שמירה אוטומטית של ההגדרות להמשך. 
ניתן לשנות את הרשימה בכל שלב, ללא הגבלה על מספר המקורות. עם זאת, גוגל מדגישה שהשינוי לא יבטל את הופעתם של מקורות נוספים בתוצאות, אלא פשוט יגרום לכך שהתכנים מהמועדפים יקבלו חשיפה בולטת יותר ובתדירות גבוהה יותר.
הפיצ’ר נועד להעניק למשתמשים שליטה רבה יותר על מקורות המידע שהם צורכים, תוך שמירה על גיוון בתוצאות החיפוש. בשלב הזה לא ברור האם הוא יגיע למדינות נוספות, כולל ישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה