דיגיטל וטק

ספוטיפיי מסתבכת: מי מרוויח מאלבומי ה-AI המזויפים?

אלפי שירים מזויפים שנוצרו ב-AI עולים מדי יום תחת שמות של אמנים אמיתיים, לעיתים כאלה שכבר הלכו לעולמם. האם מדובר במכה אנושה לאמנים העצמאיים, או בהונאה שהופכת את התחום לעסק מפוקפק?
רפאל בן זקרי | 
מניית ספוטיפיי (צילום shutterstock)
שירותי סטרימינג מובילים כמו ספוטיפיי מתמודדים עם תופעה מתרחבת של אלבומים ושירים מזויפים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית ומועלים תחת שמותיהם של אמנים אמיתיים, לעיתים כאלה שכבר הלכו לעולמם.
לפי דיווח של BBC, מדי יום מתווספים אלפי שירים חדשים לפלטפורמות דרך חברות הפצה שונות, מה שמאפשר לנצל את המערכת ולהעלות תכנים תוך התחזות לאמנים קיימים.
ההקלטות המזויפות כללו עטיפות אלבומים שנוצרו ב-AI ושויכו לחברות תקליטים לא ידועות. הזמרת-יוצרת הבריטית אמילי פורטמן גילתה אלבום מלא שפורסם בשמה ללא ידיעתה. לדבריה, נדרשו שלושה שבועות עד שספוטיפיי הסירה את התוכן. פורטמן טוענת כי עבור אמנים עצמאיים, שגם כך מתקשים להתפרנס בעידן הסטרימינג, מדובר ב"מכה מתחת לחגורה" הפוגעת הן בפרנסתם והן באמון הקהל.
בספוטיפיי מסרו כי התכנים הוסרו בשל הפרת מדיניות ההתחזות, וכי החברה תפעל נגד מפיצים שיחזרו ויאפשרו פרסום דומה. אנליסטים מעריכים כי אמנים עצמאיים ובינוניים מהווים יעד מועדף להונאות מסוג זה, משום שסביר שלא יזכו ליחס מהיר כמו כוכבי-על מצד הפלטפורמות, בעוד שמטרת המתחזים היא לייצר השמעות רבות דיו כדי להרוויח תמלוגים קלים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה