דיגיטל וטק
הסוד של אנבידיה: מי שני הלקוחות שאחראים ל-40% מהכנסותיה?
אנבידיה דיווחה בשבוע שעבר על הכנסות שיא ברבעון השני, אך מאחורי המספרים המרשימים מסתתרת תלות עמוקה במספר מצומצם של לקוחות. מיהם שני הלקוחות המסתוריים שאחראים ל-40 אחוזים מההכנסות שלה?
אנבידיה דיווחה על הכנסות שיא של 46.7 מיליארד דולר ברבעון השני, אך מאחורי המספרים המרשימים מסתתרת תלות עמוקה במספר מצומצם של לקוחות. מדיווח שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) עולה כי קרוב ל-40% מהכנסותיה נבעו משני לקוחות מסתוריים בלבד, המכונים בדוח "לקוח A" ו"לקוח B", אשר היו אחראים לרכישות ב-23% ו-16% מהסכום, בהתאמה.
באופן טבעי, עולה השאלה מי הם אותם לקוחות ענק. אנבידיה הבהירה כי מדובר ב"לקוחות ישירים" דוגמת יצרניות ציוד (OEMs) או מפיצות גדולות, ולא בלקוחות קצה. המשמעות היא כי ענקיות הענן כמו מיקרוסופט, אמזון וגוגל אינן הלקוחות הישירים. עם זאת, סמנכ"לית הכספים של החברה, קולט קרס, אישרה כי בפועל, ספקיות הענן אחראיות לכ-50% מהכנסות מגזר מרכזי הנתונים, מה שמרמז כי הן הכוח המניע מאחורי הרכישות האדירות הללו.
התמונה המלאה מדאיגה אף יותר, עבור אנבידיה. מהדוחות עולה כי ארבעה לקוחות נוספים היו אחראים יחד לעוד 46% מההכנסות. בחישוב כולל, שישה לקוחות בלבד עומדים מאחורי 85% מסך ההכנסות של אנבידיה ברבעון האחרון. ריכוזיות כזו, המדגישה את הביקוש העצום לשבבי ה-AI של החברה, חושפת במקביל את התלות העמוקה שלה במספר מצומצם של שותפים אסטרטגיים.
עוד ב-
אנליסטים בתחום מציינים כי ריכוזיות כה גבוהה אצל קבוצת לקוחות קטנה מהווה "סיכון משמעותי", שכן שינוי אסטרטגיה אצל אחד מהם עלול להשפיע דרמטית על התוצאות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



