דיגיטל וטק
טסים לחו"ל? הטעויות הנפוצות שאתם עושים עם החבילה שלכם
ברגע שנוחתים בחו"ל כולנו מצפים לפתוח מפה, להזמין מונית או לשלוח הודעה, אבל דווקא אז רבים מגלים שהחיבור לרשת לא עובד. מהן הטעויות הקטנות שעלולות לשבש את הגלישה בדיוק כשצריך אותה, ואיך אפשר להימנע מהן עוד לפני העלייה למטוס?
שיא עונת הנסיעות מביא איתו מאות אלפי ישראלים לנתב"ג, ויחד עם ההתרגשות והציפייה לחופשה, יש נושא אחד שנוטים לדחות לרגע האחרון – חבילת התקשורת. בשנים האחרונות יותר ויותר נוסעים בוחרים ב־eSIM (כרטיס סים שמובנה מראש בתוך המכשיר - סמארטפון, שעון חכם וכו'), אבל לצד היתרונות, יש כמה טעויות שחוזרות על עצמן ויכולות להפוך את הימים הראשונים בחו"ל למסורבלים.
שגיא שנטג, מנכ"ל VOYE Global - המתמחה בפתרונות eSIM ותקשורת למטיילים - עושה סדר ומסביר מהן חמש הטעויות הנפוצות ביותר לפני הטיסה, ואיך אפשר להימנע מהן. לדבריו, "ביצוע של כמה צעדים פשוטים מראש יכול לחסוך תקלות ועוגמת נפש. כך הנוסעים מגיעים לחו"ל עם חיבור זמין כבר מהרגע הראשון, נהנים משקט נפשי ומתרכזים בטיול עצמו במקום בהתעסקות טכנית מיותרת".
1. לא לבדוק את תקינות ה־eSIM לפני הטיסה
רבים נזכרים להפעיל את ה־eSIM רק אחרי הנחיתה, ואז מגלים שהפרופיל לא נטען כמו שצריך, שההתקנה לא בוצעה או שהטלפון לא מזהה את החבילה. "הפתרון פשוט", אומר שנטג, "יש לבצע בדיקה מוקדמת בארץ. ישנן חברות שמאפשרות להפעיל את ה־eSIM לפני הטיסה ולוודא שהוא 'עולה' בצורה תקינה. זה לא דורש שימוש ממשי בחבילה – אלא רק בדיקה שהפרופיל שמור ופועל במכשיר".
2. בחירת חבילת גלישה לא מתאימה
רבים בוחרים ב־15GB כי זה "מה שכולם לוקחים", אבל בפועל מגלים בסוף החופשה שעשו שימוש רק ב־3–4GB. הנתונים מראים כי מעל 76% מהישראלים צורכים בחו"ל פחות מ־5GB גלישה, גם כאשר הם שוהים מעבר לים יותר משבוע. "עבור שימוש בסיסי שכולל ניווט ואפליקציות חיוניות, לחופשה של 3-4 ימים יספיקו לרוב 3GB, כאשר 5GB יכולים להספיק עבור חופשה של שבוע", מציין שנטג.
3. התקנה מחדש של ה־eSIM בכל נסיעה
לא מעט נוסעים רוכשים מחדש פרופיל eSIM בכל פעם שהם יוצאים לחו"ל, סורקים שוב את הברקוד ומבצעים התקנה מלאה. מעבר לכך שזה גוזל זמן, זה גם מגדיל את הסיכוי לטעויות טכניות. לדברי שנטג, "ישנם ספקים שמאפשרים לשמור את פרופיל ה־eSIM ולהטעין עליו חבילת גלישה חדשה מבלי לבצע התקנה מלאה מחדש, מה שמונע חזרות מיותרות על תהליך ההתקנה".
4. בזבוז נפח חבילה על עדכוני מכשיר
אחת הסיבות המרכזיות לכך שחבילת דאטה נגמרת במהירות היא שימוש ברקע של המכשיר של תהליכים שרצים באופן אוטומטי, וכשנמצאים בחו"ל הם צורכים נפח גלישה מהחבילה. "הדרך להימנע מכך היא לבצע עדכונים וגיבויים בארץ, ורגע לפני הטיסה לבטל עדכונים אוטומטיים", מייעץ שנטג.
5. לא לבדוק אם המכשיר תומך ב־eSIM
עוד ב-
למרות שיותר ויותר מכשירים חדשים תומכים בטכנולוגיה, לא כל דגם מאפשר שימוש ב־eSIM. שנטג מבקש להדגיש כי "לפני שרוכשים חבילת eSIM, חשוב לבדוק אם הטלפון שלכם נמצא ברשימת המכשירים הנתמכים - בדרך כלל ניתן למצוא זאת באתר הספק."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



