דיגיטל וטק

אמזון נגד גוגל: המונית הרובוטית שלה מגיעה לעיר הזו

חברת הרכב האוטונומי של אמזון השיקה רשמית את שירות המוניות האוטונומיות שלה, והפעם עם גישה שונה לחלוטין. מה הופך את היזם שלה לייחודי, וכיצד הוא מתמודד מול השירותים המתחרים?
רפאל בן זקרי | 
רובוטקסי של Zoox (צילום Zoox)
Zoox, חברת הרכב האוטונומי של אמזון, השיקה רשמית את שירות המוניות האוטונומיות (רובוטקסי) שלה בלאס וגאס. בשלב ראשון, השירות יוצע בחינם ויהיה זמין מנקודות איסוף נבחרות ברחבי העיר. המהלך מציב את Zoox בתחרות ישירה מול Waymo של גוגל, אך עם גישה שונה באופן מהותי, המתבססת על רכב ייעודי שנבנה מהיסוד ללא תא נהג, הגה או דוושות.
בניגוד למתחרותיה, שהסבו כלי רכב קיימים לנסיעה אוטונומית, הרכב של זוקס תוכנן במקור סביב חוויית הנוסע. הוא כולל שני ספסלי ישיבה הפונים זה אל זה, יכול להסיע עד ארבעה נוסעים בו-זמנית, ומאפשר תנועה דו-כיוונית מבלי להסתובב, ומסוגל לפעול במשך 16 שעות בטעינה אחת.
השירות החדש זמין באמצעות אפליקציה, בקרבת מוקדי בילוי מרכזיים בלאס וגאס, ובמקביל להשקה, Zoox מתכננת להתרחב לערים נוספות. החברה כבר מפעילה ציי רכב ניסיוניים בלוס אנג'לס, אטלנטה וסיאטל, ועד סוף השנה תושק תוכנית נסיעות ראשונית בסן פרנסיסקו, ולאחר מכן השירות צפוי להגיע גם לאוסטין ולמיאמי.
השקת השירות מהווה אבן דרך משמעותית עבור Zoox, שנוסדה ב-2014, כחמש שנים לאחר תחילת הפרויקט שהפך ל-Waymo. ההחלטה האסטרטגית להשקיע בפיתוח רכב ייעודי עיכבה את כניסתה לשוק, אך כעת היא מאפשרת לה להציע מוצר ייחודי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה