דיגיטל וטק
המהפכה של גוגל: תפסיק לאסוף מידע מאתרים שאינם בבעלותה
גוגל ופייסבוק נמצאות תחת מתקפה ציבורית הנוגעת לאיסוף מידע והפרת הפרטיות של הגולשים; בעוד פייסבוק החליטה להחזיר מלחמה, גוגל החליטה להתמודד איתה בדרך אחרת
המתקפה הציבורית על גוגל ופייסבוק מנתבת את שתי ענקיות האינטרנט לשני כיוונים שונים. בעוד פייסבוק החליטה להחזיר מלחמה ולהסביר את מידניות הפרטיות שלה, גוגל החליטה אחרת - להתאים את המדיניות לחששות הציבור.
בימים האחרונים הודיעה גוגל שבמהלך השנה היא תפסיק להפעיל כלי מעקב אחרי הגולשים באמצעות אתרים מצד שלישי אולם תמשיך לעקוב אחר הפעילות באתרים שלה. גם האלגוריתם שאוסף את המידע יתעדכן וייקח בחשבון פרמטרים נוספים כדי לצמצם את היכולת לאפיין גולש ספציפי.
המצב כיום הוא כזה שגוגל ופייסבוק אוספות מידע על הגולשים גם כשהם נכנסים לאתרים שלא בבעלותם, מאפיינים אותם ואז מתאימים להם פרסום ממוקד. היקורת היא על איסוף מידע ואיפיון מדוקדק כל-כך עד כדי שניתן לאפיין את הגולש לפרטי פרטים. גוגל למעשה תפסיק לאסוף את המידע ולעבד אותו מצדדים שלישיים ותאפיין את הגולש רק על בסיס המידע שנצבר באתרים שלה, זה לא מעט אבל הרבה יותר ידידותי מהמצב היום.
האלגוריתם של גוגל ישתנה, אף הוא, ולמעשה השינוי נמצא היום בבחינה כך שלא ניתן יהיה לאפיין גולש ספציפי אלא קבוצת גולשים בעלי אותו עניין וכך למעשה יצומצם המעקב האישי.
פייסבוק בחרה באסטרטגיה שונה להתמודד עם המחאה הציבורית והיא פשוטה למדיי, להסביר לציבור איזה מידע היא אוספת ומה היא עושה איתו. אם הפעולה הזו תעזור לפייסבוק עוד ימים יגידו אבל מדובר בשתי אסטרטגיות שונות של שתי ענקיות שלמעשה קובעות את העתיד של האינטרנט.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


