דיגיטל וטק

טיקטוק בוחנת הוספה של קבוצות שיחה

אפליקציית שיתוף הסרטונים הקצרים שואפת להפוך גם לפלטפורמה של אינטראקציה חברתית בפורמט דומה לזה של פייסבוק. אם וכאשר זה ייקרה, למארק צוקרברג תהיה סיבה נוספת לדאגה
רועי בהריר-פרל | 
טיקטוק (צילום unsplash)
טיקטוק ממשיכה להשתלט על שוק הפלטפורמות החברתיות: על פי דיווחים שונים, אפליקצית שיתוף סרטוני הווידאו שבבעלות ענקית התקשורת הסינית בייטדאנס מתכוונת להשיק בהמשך השנה פיצ'ר של קבוצות להעברת מסרים. כן, ממש כמו אלה של פייסבוק, מתחרתה הישירה.
לאחרונה דווח כי בייטדאנס מתכוונת להפוך את טיקטוק לאפליקציה שמשמשת גם כפלטפורמת שיחה בין חברים ולא רק להעלאת סרטונים, צפייה, לייקים ותגובות. למעשה, הפיצ'ר כבר קיים בגרסה הסינית של טיקטוק (כלומר, בזו שנמצא בשימוש בסין) Douyin עוד מ-2019, כך שאפשר להניח שהטמעתו בטיקטוק לא תדרוש זמן רב מדי.
מטרתה המרכזית של טיקטוק במהלך - אם וכאשר יתרחש - היא לגרום למשתמשים להישאר כמה שיותר זמן באפליקציה: ככל שהיא תמלא יותר צרכים, כך המשתמשים יעברו פחות לאפליקציות אחרות. מעבר לכך, היות ומדובר באפליקציה שעדיין פופולרית בעיקר בקרב נוער וצעירים, היא נחשבת לחממת סלבז ולבית עבור משפעיני רשת. באמצעות פיצ'ר הקבוצות, הללו יוכלו לתקשר עם מעריציהם ביתר קלות. מסיבה זו, אגב, טיקטוק הרחיבה לאחרונה את שירותי הלייב-סטרימינג שלה, כמו גם את חטיבת האי-קומרס.
למען האמת, בייטדאנס התכוונה להשיק את כלי הקבוצות כבר מזמן, בתחילת שנה שעברה, אלא שאז הגיע העליהום של ממשל טראמפ עליה, שנמשך בהחרמתה בשוק ההודי הענק, והתכניות התעכבו. המשך צמיחתה של אפליקציית הלהיט לאורך המגפה הביא, על פי גורמים פנימיים בחברה, למחשבה מחודשת על הוצאתן של ה"קבוצות" לפועל.
כזכור, ממשל טראמפ טען שטיקטוק היא למעשה אפליקציית ריגול של המשטר הקומוניסטי בסין ואיים לחסום אותה לשימוש בארצות הברית, במידה שפעילותה לא תימכר לחברה אמריקאית. כמה כאלה - ביניהן וולמארט ואורקל - כבר הביעו עניין, הגישו הצעות והתקדמו, אבל ממשלת סין התנגדה למהלך ובכל מקרה בינתיים ג'ון ביידן נבחר לנשיאות ארצות הברית והיחס האמריקאי טיקטוק הפך לסלחני יותר ו-10 מיליון משתמשי האפליקציה בארצות הברית יכולים להמשיך לפרסם בה סרטונים משוגעים בשקט. ובקרוב, כנראה, גם לברוח אליה מפייסבוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה