דיגיטל וטק

אילון מאסק: הרכבים שלנו הם לא כלי ריגול

מנכ"ל ענקית הרכבים החשמליים הגיב להחלטת הצבא שלא לאפשר כניסה של מכוניות מתוצרתה לבסיסים במדינה הקומוניסטית מחשש לפגיעה ביטחונית: "אם הן היו מרגלות, החברה הייתה נסגרת"
רועי בהריר-פרל | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
האם המכוניות החשמליות של טסלה הן בעצם כלי ריגול אחר הצבא הסיני והממשלה הקומוניסטית בסין? מנכ"ל החברה אילון מאסק, בכל אופן, מכחיש זאת בתוקף. על פי פרסום של סוכנות הידיעות רויטרס מסוף השבוע, נאסרה על מכוניות אלה הכניסה לכל בסיסי הצבא הסיני ולכל שאר המתקנים שלו - זאת, עקב חשד של הסינים בכך שהמצלמות המותקנות בתוך המכוניות אוספות נתונים שעשויים להוות פגיעה ביטחונית פוטנציאלית במדינה.
כזכור, בשנה שעברה החליט נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ לחסום לשימוש בארצות הברית את אפיקציית שיתוף הסרטונים טיקטוק, המופעלת על ידי התאגיד הסיני בייטדאנס, בטענה כי היישומון מהווה כלי ריגול עבור הממשלה הקומוניסטית בסין. ייתכן מאוד שמדובר בסוג של תגובה לאיום הזה, שבינתיים לא יוצא - ונראה שגם לא ייצא בקרוב - אל הפועל.
קרוב לוודאי שקיים גם קשר בין המהלך הסיני נגד רכבי טסלה לפגישות הגישור המתקיימות בימים אלה באלסקה בין גורמים הקשורים לממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לגורמים בממשלה הסינית - שיחות שבהן מתגלים פערים עמוקים בין הצדדים. בנוסף לכך, חשוב לציין שכיום 30% מהמכירות של טסלה מנותבות לשוק הסיני, אבל בשנים האחרונות המתחרות המקומיות נוגסות בחלקה. במילים אחרות, אפשר להבין מדוע גורמים כאלה ואחרים במדינה הריכוזית מנסים לחבל בהצלחתה.
לדבריו של מאסק: "טסלה עלולה לעמוד בסכנת סגירה אם יתברר שהמכוניות שלה משמשות למטרות ריגול", כך שהדבר בשום אופן לא אפשרי, לדידו. מאסק אמר את הדברים בשיחה וירטואלית בפורום סיני, בתגובה לידיעות שנפוצו בנוגע לחשד הסיני במכוניות של טסלה. "יש לנו תמריץ מאוד חזק לשמור על חשאיות בנוגע לכל סוג של מידע", הוסיף המיליארדר.
בעבר, ציין מאסק כי המידע שנאסף במצלמות שנועדו לסייע לנהגים בחנייה ובנהיגה עיוורת, כמו גם בהגברת הבטיחות,  הוא חיוני ביותר, שכן ביכולתו לסייע בפיתוח של פיצ'רים לנהיגה אוטונומית. ואולם, בממשלה הסינית, כאמור, מביעים דאגה מכך שאותן מצלמות יכולות לתעד את סביבת הרכב - מה שעלול, כביכול, לשמש לריגול. כבר עכשיו, אגב, נדרשים אנשי הצבא שנוהגים ברכבי טסלה לחנות את רכביהם מחוץ לבסיס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה